۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
فاز ۱۱ پارس جنوبی زمستان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر عامل نفت و گاز پارس خبر داد:

فاز ۱۱ پارس جنوبی زمستان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

بوشهر- مشکین‌فام مدیر عامل نفت و گاز پارس گفت: فاز ۱۱ پارس جنوبی زمستان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد مشکین‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت نفت و گاز پارس در راستای توسعه میادین نفت و گاز در کشور اهتمام جدی دارد و بویژه در منطقه پارس جنوبی شاهد فعالیت شبانه‌روزی برای تکمیل همه فازها و افزایش برداشت گاز هستیم.

وی افزود: در سال جاری که به نام سال " تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها" نامگذاری شده، حرکت جهادی به سمت افزایش تولید داشتیم و بحمدالله به موفقیت‌های قابل توجهی نیز رسیدیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: تولید تجمیعی گاز در پارس جنوبی از برداشت گاز از نخستین سکو در سال ۸۱ تا کنون بالغ بر ۲ هزار میلیارد متر مکعب گاز بوده که بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار درآمد به ارمغان آورده است.

مشکین‌فام تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای فعالیت و سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی، تاکنون حدود ۸۱ میلیارد دلار برای توسعه فازها و پالایشگاه‌ها، سرمایه‌گذاری شده، درآمد ۳۶۰ میلیارد دلاری نشان می‌دهد که ارزش افزوده این منطقه بسیار بالاست و نقش اساسی در درآمد کشورمان دارد.

مدیر عامل نفت و گاز پارس بیان کرد: توسعه هر فاز پارس جنوبی، تولید ناخالص ملی را یک درصد افزایش می‌دهد و این مساله نشانه جایگاه و اهمیت این میدان گازی است.

مشکین‌فام گفت: میدان پارس جنوبی به ۱۹ بلوک و ۲۹ فاز پالایشگاهی تقسیم شده که تاکنون ۲۸ فاز به بهره‌برداری رسیده و فاز ۱۱ پارس جنوبی در زمستان سال ۱۴۰۱ وارد مدار تولید می‌شود و شاهد فعالیت تمام فازها خواهیم بود.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha