۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
۶۴ سرمایه گذار گردشگری ساحلی در غرب مازندران شناسایی شد
مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

۶۴ سرمایه گذار گردشگری ساحلی در غرب مازندران شناسایی شد

نوشهر- سنگاری، مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: ۶۴ متقاضی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری ساحلی اعلام آمادگی کردند و با چهار سرمایه گذار قرارداد بسته شد.

عبدالرضا سنگاری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت عرصه های طبیعی غرب مازندران سطح منابع تحت پوشش را بیش از ۶۱۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: قبل از دستور رئیس جمهوری بیش از ۱۰۶ کیلومتر از عرصه های ساحلی در حریم قانونی دریا آزادسازی شده بود.

وی افزود: در چهار کیلومتر از نوار ساحلی ۱۲۳ متصرف وجود داشت و توانستیم با کمک دستگاه های ذیربط عرصه را آزادسازی کنیم و دستور رئیس جمهوری سبب جدی شدن عزم شد و دستگاه های دولتی برای آزادسازی اعلام آمادگی کردند.

سنگاری با اظهار اینکه قبلا برخی دستگاه ها به رغم آزادسازی و عقب نشینی باز پیشروی کردند، گفت: با صدور فرمان رئیس جمهوری، دستگاه ها برای عقب نشینی و آزادسازی پیشگام شدند.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه حضور برخی دستگاه های امنیتی و نظامی در کنار ساحل و دریا الزامی است، گفت: علاوه براین برخی دستگاه های دولتی دارای مشکلاتی بودند که با تاکید رئیس جمهور و استاندار قرار است این عرصه ها را آزاد کنند.

وی با عنوان اینکه برای برخی اشخاص حقوقی و حقیقی پرونده تشکیل شده است، گفت: در غرب مازندران حریم دریا در سال های قبل بنچ مارک گذاری شد اما متاسفانه پیشروی دریا سبب شد تا این بنچ مارک ها زیر آب رود.

سنگاری ادامه داد: برخی از عرصه ها در سنوات گذشته بدون استعلام از منابع طبیعی سند صادر شد و با مکاتبات صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد اسناد تک برگی سواحل صادر شده است.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha