۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
موارد افشای اطلاعات استقلال و پرسپولیس به طور کامل انجام شد| سهامداران هیجان‌زده نشوید
مدیرعامل فرابورس ایران:

موارد افشای اطلاعات استقلال و پرسپولیس به طور کامل انجام شد| سهامداران هیجان‌زده نشوید

نشست خبری پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها در محل وزرات اقتصاد با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعامل فرابورس ایران و مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در ابتدای نشست خبری پذیره‌نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس، حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه اتفاقی است که سال‌هاست منتظرش بودیم.

او در ادامه عنوان کرد: این دو باشگاه میراث ورزشی هستند و در دل میلیون‌ها هوادار جا دارند و این وظیفه مسئولان وزارت ورزش و وزارت اقتصاد را بیشتر می‌کند.

قربان‌زاده گفت: خصوصی سازی این دو باشگاه از سال ۷۶ مطرح و شد و از سال ۸۸ باشگاه‌ها در فهرست شرکت‌های قابل واگذاری قرار گرفتند و این اتفاق فردا مصادف میلاد امام حسین (ع) محقق خواهد شد.

قربان زاده در خصوص واگذاری بلوکی این دو باشگاه با تاکید بر اینکه باید تا شهریور ماه سال آینده کمتر از ۵۰ درصد سهام این دو باشگاه در اختیار دولت باشد، گفت: مذاکرات برای عرضه بلوکی آغاز شده، شرکت‌های‌ بزرگ که توانایی و علاقه‌مندی و از همه مهم‌تر اهلیت و صلاحیت را دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او در ادامه عنوان کرد: واگذاری به صورت مزایده خواهد بود اما به دلیل جایگاه خاص این دو باشگاه نسبت به اهلیت سهامدار مدیریتی حساسیت ویژه‌ای وجود دارد. رئیس جمهور نیز روی این موضوع تاکید ویژه داشته‌اند.

سهامداران هیجان‌زده نشوید
مدیرعامل فرابورس ایران نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه پروژه ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه، بزرگ و پرچالش بود، گفت: ورود من به فرابورس با آغاز جدی این پروژه همراه شد. همکاری سازمان خصوصی‌سازی و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بسیار عالی و ستودنی بود.

او در ادامه عنوان کرد: محیط قانونی فعالیت دو باشگاه در بازار سرمایه را به هر دو باشگاه تبیین کردیم. موارد افشای اطلاعات هر دو باشگاه به طور کامل انجام شده است.

فدایی گفت: از همه دست اندرکاران و مردم خواهشمندیم که در معاملات از ایجاد هر گونه هیجان خودداری کنند، ایجاد هیجان در هر سهمی شامل قانون مقابله با تخلفات سازمان بورس می‌شود.

مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد: با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی در عرضه اولیه سهام، هر سهام‌دار خرد می‌تواند برای خرید سهام هرکدام از باشگاه‌ها ۳۰۰ هزار تومان درخواست ثبت کند. سرمایه‌گذاران حتما اطلاعیه‌ها را مطالعه کنند.

او گفت: فرابورس یک پلتفرم خرید و فروش سهام است و توصیه به خرید و فروش هیچ سهامی ندارد.

مدیرعامل فرابورس درباره نظارت‌های حاکم بر روند معاملات سهام سرخابی‌ها و سایر مسائل مهم در روند پذیره‌نویسی سهام گفت: عددی که فردا در پذیره‌نویسی سهام سرخابی‌ها، به عنوان قیمت عرضه اولیه تعیین می‌شود، توسط کارشناسان رسمی دادگستری و هیئت واگذاری تایید شده است.

وی ادامه داد: اگر کانالی اغواگری کند مثل سایر سهام، ورود کرده و برخورد می‌کنیم، در معاملات ثانویه فرابورس، هم معاملات و هم فضای مجازی رصد می‌شود.

فدایی در ادامه تصریح کرد: از این به بعد مدیران باشگاه ها به فعالیت های اقتصادی برای بهبود وضعیت درآمدی بپردازند و اجازه دهند قیمت‌گذاری را بازار انجام دهد. مانند سایر سهام مورد معامله در بازار سهام، نظارت دائمی بر روند معاملات این دو سهام وجود دارد و در صورت بروز هرگونه دستکاری قیمتی، معاملات تایید نمی‌شود.

در ادامه این نشست سردار آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم خانه شیشه‌ای بسازیم، گفت: قصد داریم از این به بعد در بازار سرمایه شفاف باشیم و قصد داریم از معدن فوتبال با مشارکت مردم، ثروت تولید کنیم.

او در ادامه عنوان کرد: همیشه ترسانده بودند که این دو تیم امنیتی هستند، اما رئیس جمهور تصمیم را گرفتند.

فردا آغاز یک اتفاق بزرگ در فوتبال حرفه ای ایران است و مردم مالکان باشگاه‌هایی می‌شوند که همیشه در کنار این باشگاه ها بودند.

در ادامه این نشست رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز گفت: یک رویای ۳۰ و چند ساله فردا به حقیقت می پیوندد، نخستین بار در سال ۶۸ این موضوع مطرح شد، و بعد از سال ها این پروژه بزرگ و ملی محقق می‌شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha