۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
گرانی میوه در «سیاه بهار»
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار به بازار خبر داد:

گرانی میوه در «سیاه بهار»

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت: هر ساله از انتهای فروردین تا پایان خرداد که میوه های زمستانه به اتمام برسند و میوه های تابستانی روانه بازار شوند نرخ انواع میوه افزایش معناداری پیدا می کند.

اسداله کارگر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: انتهای فروردین تا پایان خرداد در اصطلاح میوه فروشان سیاه بهار گفته  می شود زیرا میوه های زمستانی در حال اتمام و میوه های تابستانی نیز نوبرانه هستند و همین امر منجر به کمبود میوه و گرانی شدید آن می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط طبیعی که در بخش تامین میوه وجود دارد نمی توان مانع گرانی شد اما اگر شاهد گرانفروشی از سوی واحدهای صنفی باشیم بدون تردید با آن مقابله می کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش قدرت خرید مردم صاحبان واحدهای صنفی تلاش دارند تا میوه ها را با سودی کمتر از ۳۵ درصد که نرخ مصوب برای آنها است عرضه کنند تا بدین ترتیب با انباشت میوه و خراب شدن آن مواجه نشوند.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر لیموشیرین و لیموترش نسبت به سایر اقلام مرکبات بیشتر گران شده اند که بخشی از آن ناشی از اتمام فصل تولید و بخشی از آن ناشی از افزایش تقاضا برای این محصولات است.

کد خبر: ۱۳٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha