۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
 صدور مجوزهای زیاد و سختگیرانه مانع تولید است
معاون قضایی دادستان کل کشور:

صدور مجوزهای زیاد و سختگیرانه مانع تولید است

معاون قضایی دادستان کل کشور یکی از مشکلات کسب و کارها را صدور مجوزهای بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: این سخت گیری ها به حدی زیاد و افراطی بوده است که باعث شده خیلی ها از ایجاد کسب و کار فراری باشند.

به گزارش بازار، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور از ایجاد یک وفاق خوب بین قوه مجریه و قضائیه برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید خبر داد و گفت: آثار و برکات این وفاق، به آرامی در بهبود فضای کسب و کار خود را نشان خواهد داد.

وی یکی از مشکلات کسب و کارها را صدور مجوزهای بسیار زیاد و سخت گیرانه دانست و تصریح کرد: این سخت گیری ها به حدی زیاد و افراطی بوده است که باعث شده خیلی ها از ایجاد کسب و کار، تولید و سرمایه گذاری فراری باشند و اگر هم بخواهند مجوز بگیرند باید کفش آهنی بپوشند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از برگزاری جلسات مربوط به بهبود فضای کسب و کار در وزارت اقتصاد و داریی گفت و بیان کرد: یکی از اعضای موثر این نشست ها و جلسات، دادستانی کل به عنوان نماینده قوه قضائیه بود. در این راستا یک هیئت مقررات زدایی داریم که به صورت هفتگی تمام حوزه های مختلف از جمله گردشگری را مورد بررسی قرار می دهد تا موانع کسب مجوز را شناسایی و رفع کنیم.

وی درباره گردشگری به صورت خاص گفت: اگر گردشگری را جدی بگیریم دیگر نیازی به نفت هم نخواهیم داشت و می توانیم در چاه های نفتی را ببندیم. در این راستا کارهای خوب و جذابی را جوانان نخبه کشور در استان های مختلف به صورت جدی انجام داده اند. در گذشته به جای آن که حمایت کنیم، همیشه دنبال پلمپ بودیم و در واقع نه تنها مانع زدایی نکرده ایم، بلکه گاها مانع تراشی هم کرده ایم.

عمرانی از ایجاد ضمانت اجرا برای تسهیل کسب و کارها در سال گذشته گفت و عنوان کرد: دستگاه ها باید یک پنجره واحدی را ایجاد کنند تا افراد بتوانند از طریق این سامانه اقدام به کسب مجوز کنند. در این روش، افراد متقاضی با نیروی انسانی روبرو نیستند تا با سنگ اندازی احتمالی مواجه شوند، بلکه از طریق سامانه کارها انجام می شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور از تلاش برای مقررات زدایی گفت و اظهار کرد: شاخص هایی که تا پیش از این برای کسب مجوز بود بسیار وقت گیر بود به طوری که افراد گاها از دستگاه ها و نهادهایی باید مجوز می گرفتند که اساسا هیچ ارتباطی به درخواست آن فرد برای کسب و کار خود نداشت.

کد خبر: ۱۳۸٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha