۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
فرصت نوروز ۱۴۰۱ برای احیای گردشگری منطقه آزاد اروند| مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته گردشگری راه‌اندازی شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

فرصت نوروز ۱۴۰۱ برای احیای گردشگری منطقه آزاد اروند| مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته گردشگری راه‌اندازی شود

آبادان- نواصر، یک کارشناس گردشگری گفت: عید نوروز سال ۱۴۰۱ فرصت مناسبی برای احیای صنعت گردشگری در منطقه آزاد اروند است.

محمود نواصر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا بیش از دو سال کسب و کارهای گردشگری در همه جهان تحت‌الشعاع قرار گرفت.

وی افزود: در اوج شکوفایی صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند متاسفانه کرونا باعث آسیب رساندن جدی به هتل‌ها، بازارها، آژانس‌های هواپیمایی و سایر اماکن گردشگری شد.

این کارشناس گردشگری با تاکید بر اینکه نوروز ۱۴۰۱ فرصت مناسبی برای احیای صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند است، عنوان کرد: هر ساله منطقه آزاد اروند(آبادان، خرمشهر و مینوشهر) شاهد حضور گسترده گردشگران از همه نقاط کشور است که ضمن آشنایی آنها با آداب و رسوم و همچنین اماکن گردشگری این منطقه، گردشگر مالی بالایی نیز رقم می‌خورد.

نواصر در ادامه با اشاره به جایگاه شهرداری‌ها در رونق گردشگری، توضیح داد: شهرداری‌ها به عنوان بازوی اجرایی باید به هر چه بهتر اجرا شدن برنامه‌ها کمک کنند و از همه شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر انتظار می‌رود به شکل جدی مشارکت کنند؛ همچنین ضرورت دارد تابلوهای ورودی شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر بهسازی شوند.

وی با اشاره به نقش حمل و نقل عمومی در توسعه گردشگری، خاطرنشان کرد: می‌توان برچسب موقت تصویر اماکن گردشگری بر روی شیشه پشتی تاکسی‌ها نصب شود.

این کارشناس گردشگری ادامه داد: باید کیوسک‌های رنگی با عنوان «راهنمای گردشگری» در همه میادین مختلف شهری منطقه آزاد اروند به ویژه ورودی‌ها از جمله فرودگاه بین‌المللی آبادان، ایستگاه راه آهن خرمشهر و همچنین ورودی‌های جاده‌ای مستقر شود؛ کارگاه آموزشی گردشگری نیز باید برای رانندگان تاکسی برگزار شود.

نواصر با اشاره به لزوم انتخاب شعار گردشگری برای نوروز ۱۴۰۱ در منطقه آزاد اروند، گفت: هر شهروند یار گردشگری، اروند سرزمینی تاریخی، اروند سرزمین افتخارآفرینان، اروند سرزمین نام آوران ایران، اروند سرزمین اولین‌ها، هر اروندنشین یک یار گردشگری و اروندنشنیان یاران گردشگری می‌تواند شعارهای منطقه آزاد اروند در نوروز ۱۴۰۱ باشد.

وی ظرفیت گردشگری رودخانه‌های شهرهای آبادان و خرمشهر را مهم قلمداد کرد و افزود: می‌توان ایستگاه‌های ماهیگیری موقت در کنار رودخانه‌های منطقه آزاد اروند ایجاد کرد و قلاب ماهیگیری به همراه آموزش برای گردشگران در نظر گرفته شود.

این کارشناس گردشگری با تاکید بر اینکه ضرورت دارد «مرکز ۲۴ ساعته پاسخگویی گردشگری منطقه آزاد اروند» ایجاد شود، اظهار کرد: برای این مرکز باید یک شماره چهار رقمی و رند در نظر گرفته شود و از دانش آموختگان و فعالان گردشگری که به نقاط گردشگری منطقه آشنا هستند، استفاده شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha