۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
افزوده شدن ۲۵۰۰ هکتار به حوزه‌های آبخیزداری استان همدان
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری همدان خبر داد:

افزوده شدن ۲۵۰۰ هکتار به حوزه‌های آبخیزداری استان همدان

همدان - معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بهره برداری از حوزه آبخیز «گل خندان» در شهرستان فامنین دو هزار و ۵۰۰ هکتار به حوزه‌های آبخیزداری استان همدان اضافه کرد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ مهدی ارتیمانی گفت: حوزه آبخیز گل خندان شامل سه روستای «گل خندان»، «بازران» و «معدن کوه» بوده که عملیات اجرایی آبخیزداری شامل گابیونی، سنگ ملاتی و خشکه چین در این حوزه به اجرا درآمده است.

آرتیمانی افزود: عملیات آبخیزداری در این حوزه آبخیز از سال گذشته آغاز شد و با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی امسال به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: ۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان همدان در سالجاری پیش بینی شده که تاکنون ۲۵ درصد این رقم اختصاص یافته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اجرای طرح‌های آبخیزداری را موجب افزایش نفوذ آب در سفره‌های زیر زمینی دانست و گفت: اجرای این قبیل طرح‌ها موجب کنترل سالانه ۲۷۰ متر مکعب سیلاب و ۸۱ متر مکعب جمع آوری و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی در هر یک هکتار می‌شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha