۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح پتروشیمی هلیلان
استاندار ایلام خبر داد

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح پتروشیمی هلیلان

ایلام- استاندار ایلام از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح پتروشیمی هلیلان خبر داد و گفت: همه باید کمک کنیم که این پروژه مهم در زمان مقرر ایجاد شود و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا اظهار کرد: در زمینه پتروشیمی بخش خصوصی ورود پیدا کرده و هم اکنون تجهیزات از برخی کشورها خریداری کرده است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه کل اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی پتروشیمی چیزی حدود ۱۱۵ میلیون یورو است، اضافه کرد: از این میزان ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات است که هفته گذشته با مدیرعامل شرکت پتروشیمی با مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور جهت گرفتن تسهیلات دیدار داشتیم.

وی از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به پتروشیمی هلیلان خبر داد و گفت: از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان (۱۰۰ میلیارد از طریق استانداری و ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک صنعت و معدن کشور) و ۴۰۰ میلیارد تومان هم از طریق وزارت نفت اختصاص داده می‌شود.

بهرام نیا در ادامه خواستار همکاری مردم برای اجرای این پروژه مهم شد و گفت: مادامی که سرمایه‌گذار ترغیب شده و پای کار آمده است و دولت هم تسهیلات داده مردم هم بایست پای کار بیایند و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه از عدم همکاری برخی افراد در عدم واگذاری زمین آن هم در مقابل اخذ وجه آن گله مند شد و اظهار داشت: مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد اما برای توسعه پایدار و رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در منطقه لازم است مردم در این امر خیر همکاری و مشارکت بیشتر داشته باشند.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب کار ۵۰ درصد تجهیز کارگاه پتروشیمی هلیلان تکمیل شده است، اظهار داشت: کار پتروشیمی تولید ۲۰۰ هزار اتیلن سبک در سال است و بصورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر و بطور غیرمستقیم برای ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

وی با عنوان این مطلب که پتروشیمی هلیلان مهمترین اولویت در این شهرستان است اضافه کرد: همه باید کمک کنیم که این پروژه مهم در زمان مقرر ایجاد و به بهره‌برداری برسد که قطعاً باعث توسعه و ایجاد اشتغال در این منطقه خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha