۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
تاکید وزرای خارجه ایران و چین بر اجرای برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری ها
در گفتگوی تلفنی مطرح شد؛

تاکید وزرای خارجه ایران و چین بر اجرای برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری ها

وزیر امور خارجه ایران و وانگ ای، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین، در تماس تلفنی در خصوص تحولات منطقه و روند مذاکرات وین گفتگو و بر اجرای برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری ها تاکید کردند.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه با اشاره به پیشرفت های مذاکرات وین، بر اهمیت برخی مسائل باقیمانده و ضرورت حفظ منافع ملی کشورمان، از جمله در زمینه اقتصادی تاکید و اظهار کرد: تهران ابتکارهای زیادی برای حل و فصل موضوع ها به خرج داده است و اکنون رسیدن به توافق، تصمیم سیاسی و نگاه واقع بینانه طرف های غربی را می طلبد.

وی از همکاری نزدیک ایران و چین ابراز خرسندی کرده و با بیان رایزنی های کشورمان در این خصوص، تداوم تعامل و همکاری نزدیک ایران و چین در وین و نیز در پایتخت های دو کشور را دارای اهمیت توصیف کرد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی به روابط دو کشور در موضوع های مختلف پرداخت و ضمن ابلاغ سلام دکتر رئیسی به همتای خود شی جین پینگ اظهار کرد، رئیس جمهور ایران دستورهای مقتضی را درخصوص مذاکرات فنی مربوط به اجرای برنامه جامع ۲۵ ساله صادر کرده است.

وی افزود: ضروری است با جدیت و سرعت در راستای اجرایی شدن برنامه همکاریهای جامع اقدام کنیم.

وزیر امور خارجه چین نیز با اشاره به برنامه همکاری های جامع دو کشور، بر ضرورت گفتگو و مشورت نمایندگان ایران و چین برای پیگری این برنامه مهم تاکید کرد.

وی ارتباط نزدیک دو طرف در مذاکرات وین را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با هماهنگی ها و تشریک مساعی صورت گرفته، دستاوردهای زیادی تاکنون به دست آمده است.

وزیر امور خارجه چین در عین حال موضوع های باقیمانده را مهم ارزیابی و تصریح کرد: چین مطالبات منطقی طرف ایرانی را درک و حمایت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حفظ روند رو به جلو و تعامل طرف های مذاکره بتوان در وین به توافق دست یافت.

موضوع تحولات اوکراین و نیز ابراز امیدواری طرفین برای برگزاری موفق سومین اجلاس همسایگان افغانستان در پکن، بخش دیگری از گفتگوی دو وزیر خارجه بود.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha