۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
ساختار خودروسازی باید خصوصی سازی شود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساختار خودروسازی باید خصوصی سازی شود

اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ساختار خودروسازی باید خصوصی سازی شود و استانداردها و دانش باید به روز باشد.

به گزارش بازار، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساختار معیوب خودروسازی همچنان ادامه دارد، افزود: با ساختار فعلی، افزایش ۵۰ درصدی تولید و همزمان افزایش کیفیت و مشتری مداری، قابل جمع نیست.

او با تاکید بر اینکه ساختار خودروسازی باید خصوصی سازی شود، اضافه کرد: وزارت صمت هم انسجام لازم و توان این کار را ندارد.

اکبری افزود: استانداردها و دانش باید به روز باشد، اما در کشور ما اینگونه نیست و شماره گذاری و تعرفه‌ها نیز بحث‌هایی است که به هماهنگی ویژه در دولت نیاز دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش‌هایی هم از ظرفیت وزارت صمت خارج است، گفت: رئیس جمهور صحبت از لزوم تولید خودروهای پیشرفته و برقی کرد، اما برنامه ریزی وزارت صمت برای تولید خودروهای موجود است که مردم از آن راضی نیستند.

اکبری تالار پشتی افزود: باید خودروی پیشرفته و به روز تولید کنیم تا رضایت مردم جلب شود و باید بخش خصوصی را برای تولید خودرو آزاد بگذاریم.

او با تاکید بر اینکه دولت نباید در تولید خودروی بخش خصوصی دخالت کند، اضافه کرد: بخش خصوصی برای تولید خودرو برنامه ریزی خیلی خوبی دارد، اما دو خودروساز مطرح که دولت در آن سهام دارد به قدری مشکلات دست و پاگیر و هزینه‌های سربار دارند که نمی‌توانند با برنامه عمل کنند.

اکبری با بیان اینکه از نظر قیمت و کیفیت خودروی تولید داخل رضایت نداریم، گفت: اگر قرار است خودروساز شویم باید کار ما صادرات محور و فناورپایه باشد و ظرفیت‌های علمی باید پای کار بیایند.

کد خبر: ۱۳۸٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha