۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ایلام پلمب شد
مدیرکل استاندارد ایلام:

۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ایلام پلمب شد

ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سال گذشته ۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ایلام پلمب شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ایلام پلمب شده که این واحدهای تولیدی به دلیل نداشتن پروانه، عدم رعایت استانداردها و بی توجهی به دریافت اخطارهای متعدد در خصوص رفع نواقص، پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی محصولات و تولیدات مصالح ساختمانی ضروری است، افزود: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می‌توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد و این مهمترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان برشمرد و یادآور شد: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

وی از معرفی ۸۶ فقره پرونده حقوقی واحدهای متخلف ایلام به مراجع قضایی استان (تعزیرات حکومتی و دادگستری) در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این اداره کل با جدیت و قاطعیت در تمام حوزه‌های مربوطه نظارت و پیگیری خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد ایلام از جعل علامت استاندارد چهار واحد تولیدی در مناطق مختلف استان خبر داد و ادامه داد: این واحدهای تولیدی به علت سوء استفاده از علامت استاندارد به صورت جعلی و سایر تخلفات قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کد خبر: ۱۳٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha