۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
حجم معاملات بورس مازندران از ۱۷۲ میلیون فقره گذشت
بازار بررسی کرد؛

حجم معاملات بورس مازندران از ۱۷۲ میلیون فقره گذشت

ساری- حجم معاملات بورس مازندران در هفته ای که شاخص قیمت همچنان بر مدار کاهشی است، از ۱۷۲ میلیون فقره سهام گذشت.

به گزارش خبرنگار بازار، چندماهی شاخص قیمت افت وخیز دارد و همچنان بر مدار یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحدی در نوسان است و با این حال اشتیاق سهامداران مازندران برای خرید سهام رشد یافته است.

اگرچه حجم و میزان معاملات نسبت به هفته قبل حدود ۳۰ میلیون واحد کاهش داشته است اما در مجموع نسبت به ماه های قبل که میزان معاملات در کانال زیر ۱۰۰ میلیون واحدی بود، رشد چشمگیری داشته است.

سامی باباجانی سرپرست بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی چهار روز معاملاتی ۱۷۲ میلیون و و ۹۸۳ هزار و ۳۴ سهم به مبلغ بیش از هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال در بورس منطقه ای استان داد وستد شد، گفت: ارزش ریالی سهام خریداری شده هزار و ۱۷ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۷۳۱ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار داشت: در این هفته سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری کارا، مجتمع جهان فولاد سیرجان، فولاد خوزستان و صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان بیشترین ارزش معاملات استان به خود اختصاص دادند، افزود: ۵۸ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۴۲ درصد مربوط به فروش بوده است.

به گزارش بازار، شاخص قیمت نیز هفت هزار و ۱۵۸ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. هفته قبل حدود ۱۹۸ میلیون سهام در بورس استان داد وستد شد.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha