۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
برندسازی مبل منبت ملایر در سلیمانیه عراق| تهاتر هزینه ساخت مبل را کاهش خواهد داد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برندسازی مبل منبت ملایر در سلیمانیه عراق| تهاتر هزینه ساخت مبل را کاهش خواهد داد

همدان - کریمی، رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر از تلاش برای برندسازی مبل منبت ملایر در سلیمانیه عراق خبر داد و گفت: مواد اولیه صنعت مبل سازی تحریم است و باید با تهاتر هزینه ها را کاهش دهیم.

یدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سفر هیت تجاری استان همدان به سلیمانیه عراق و با بیان اینکه سلیمانی عراق دروازه ورود کالاهای استان همدان به کشورهای دیگر است، گفت: تجار سلیمانیه با تمام دنیا ارتباط تجاری دارند و به این ترتیب مذاکره با آنها یک مزیت برای همدان است که از طریق سلیمانیه با سایر کشورهای دنیا ارتباط بگیریم و کالاهای خود را صادر کنیم.

رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر با بیان اینکه در سفر هیئت تجاری استان همدان به سلیمانیه مقامات این منطقه مشتاق بودند تا ارتباطات بیشتری بین دو کشور ایجاد و زمینه صادرات کالاها فراهم شود، گفت: تجار سلیمانیه به ارتباط بیشتر با همسایه خود از جمله ایران علاقمند بودند و این امتیازی برای ایران و همدان است تا ارتباطات اقتصادی و اجتماعی خود را توسعه دهیم.

مواد اولیه صنعت مبل سازی تحریم است و متریال و مواد اولیه بسیار گران و با قیمت بالا و به دست ما می رسد

کریمی در ادامه با بیان اینکه البته با یک گل بهار نمی شود و باید ارتباطات و جلسات بیشتری برگزار شود و بر همین اساس از تجار سلیمانیه دعوت شد تا به همدان بیایند و مسائل مورد بحث گذاشته شود و کارها به سمت اجرایی شدن پیش برود، به امتیاز استان همدان در زمینه تولید مبل اشاره و عنوان کرد: البته در حوزه معرفی مبل منبت ملایر تلاش ها انجام می شود ولی مسئله آن است که در تامین مواد اولیه این صنعت تحریم هستیم و متریال و مواد اولیه بسیار گران و با قیمت بالا و به دست ما می رسد.

وی با بیان اینکه تجار ترکیه بازار مبلمان سلیمانیه را در دست گرفته اند، گفت: متاسفانه به دلیل تحریم مواد اولیه تولید مبل با ترکیه توان رقابت نداریم تا بازار سلیمانیه را به دست بگیریم.

یک دست مبل ساخت ترکیه در سلیمانیه عراق ۶۰۰ دلار فروخته می شود در حالی که تولید همان مبل در همدان ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار هزینه در بر دارد

وی با بیان اینکه به عنوان مثال یک دست مبل ساخت ترکیه در سلیمانیه عراق ۶۰۰ دلار فروخته می شود در حالی که تولید همان مبل در همدان ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار هزینه در بر دارد، گفت: استان همدان در زمینه ساخت مبل منبت حرف برای گفتن دارد و می‌توانیم از طریق تهاتر در این زمینه وارد عمل شویم به صورتی که تجار سلیمانیه چوب مورد نیاز برای تهیه این نوع مبل را برایمان تامین کنند و ما به آنها مبل بدهیم.

کریمی با بیان اینکه برای پایین آوردن قیمت ساخت مبل می‌توانیم مراحلی از ساخت را در همدان انجام دهیم و بخشی را در کردستان تا هزینه حمل و نقل کاهش یابد، گفت: این اقدام قابل انجام است و نیاز به مذاکره دارد.

ایجاد نمایندگی مبل استان همدان در سلیمانیه
رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر در ادامه با بیان اینکه باید یک نمایندگی در سلیمانیه یا شهرهای دیگر اقلیم دایر کنیم تا نمایندگی مبل استان همدان باشند و محصولات استان همدان را معرفی کنند، گفت: مبل های تولیدی در همدان قابل رقابت با مبل های ترکیه است.

وی در مجموع سفر هیئت تجاری به سلیمانیه عراق را سفر خوبی برشمرد و با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ هایی به امضا رسیده اما مستلزم ارتباطات بیشتر است، گفت: با رئیس نمایشگاه بین المللی سلیمانیه مذاکره و تفاهم نامه امضا شد تا با تجار مبل مذاکره و مبل استان همدان و ملایر در آنجا برندسازی شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha