۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
گلایه از اعلام وصول نشدن استیضاح وزیر صمت| سیاست‌های فاطمی امین غلط است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

گلایه از اعلام وصول نشدن استیضاح وزیر صمت| سیاست‌های فاطمی امین غلط است

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: چندی پیش واردات لوازم خانگی کره‌ای ممنوع شد، اما این مسئله نه تنها باعث نشد که کیفیت لوازم خانگی داخلی ارتقا پیدا کند، بلکه حتی بیش از دو برابر گران شد.

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار بازار، با انتقاد از گرانی شدید لوازم خانگی، اظهار داشت: متاسفانه برخی از دلالان در قالب تولید کننده هستند و از سیاست دفاع از تولید داخلی سوء استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: بنده از رئیس مجلس و هیئت رئیسه مجلس گلایه دارم که چرا از آذرماه که بحث استیضاح وزیر صمت مطرح شده است، آن را اعلام وصول نمی‌کنند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: سیاست‌های فاطمی امین غلط است و ما باید چقدر به وی فرصت دهیم؟ ما مدام به دولتمردان فرصت می‌دهیم. یک بار می‌گوییم که آنان تازه مشغول به کار شدند و نیاز به فرصت دارند و یک بار دیگر هم می‌گوییم که دوران مسئولیت آنان رو به پایان است و باید به آنان فرصت دهیم. ما دائم در حال تعارف هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: نظارت بر بازار و همچنین بازار لوازم خانگی و تنظیم بازار وظیفه ذاتی وزارت صنعت است، اما وزارت صمت بسیار ضعیف عمل می‌کند. لازم است وزیر صنعت استیضاح شود و یا آنکه حداقل در صحن مجلس حضور پیدا کند و به سوالات ما پاسخ دهد و توضیح دهد که چرا بازار چنین وضعیتی دارد؟

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: چندی پیش واردات لوازم خانگی کره‌ای ممنوع شد، اما این مسئله نه تنها باعث نشد که کیفیت لوازم خانگی داخلی ارتقا پیدا کند، بلکه لوازم خانگی داخلی حتی بیش از دو برابر گران شد، بدون آنکه کیفیت‌ها افزایش پیدا کند. برخی از افراد سوء استفاده کردند و وزیر صنعت باید به این موضوع وارد شود.

سیاهکلی تاکید کرد: باید با کسانی که گران‌فروشی می‌کنند و از منع واردات لوازم خانگی کره‌ای سوء استفاده کردند، برخورد شود. متاسفانه وزارت صمت کار خودش را به درستی انجام نمی‌دهد و این بحث که دولت تازه روی کار آمده و باید به وزرای آن فرصت داد و نباید استیضاح شوند، حرف غلطی است.

وی خاطرنشان کرد: حداقل سه وزیر دولت سیزدهم باید استیضاح شوند چراکه کاربلد نیستند و از پس کارها بر نمی‌آیند و فهم درستی از حوزه مدیریتی خود ندارند. ما چرا تعارف می‌کنیم؟ این تعارفات کشور را به جایی رسانده است که مردم از وضعیت کشور به ویژه در زمینه اقتصادی ناراضی هستند.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha