۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
 عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان آغاز می شود
با موافقت وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان آغاز می شود

کرمان- عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس برای تامین آب شرب شهرهای شمالی استان و شهر کرمان با موافقت وزیر نیرو به زودی آغاز می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی به همراه استاندار کرمان در دیدار با وزیر نیرو با ابراز نگرانی از وضعیت آب شرب شهر کرمان اظهار کرد: وضعیت آب شرب شهر کرمان در منطقه قرمز کشور قرار دارد و سالانه 2 میلیارد متر مکعب بیلان منفی آب در شهر کرمان است.

وی با اشاره به مذاکرات و مکاتبات مکرر قبلی صورت گرفته با وزیر اسبق و وزیر فعلی نیرو و همچنین روسای قبلی و فعلی سازمان برنامه و بودجه افزود: باید هر چه سریعتر تخصیص آب شرب از خط اول انتقال آب خلیج فارس به عنوان تنها گزینه تامین اضطراری آب شهر کرمان اجرایی شود.

وی افزود: از وزیر نیرو درخواست داریم تا با اجرای خط لوله انتقال آب به شهرهای شمالی و شهر کرمان موافقت کند تا هر چه سریعتر شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه مهم ‌حیاتی تامین آب شرب مرکز استان کرمان باشیم.

در ادامه وزیر نیرو با اشاره به درخواست پورابراهیمی جهت تامین آب شهر های شمالی و شهر کرمان افزود: با توجه به شرایط حساس و بی آبی در این مناطق با این درخواست موافقت می کنم و به زودی عملیات اجرای این پروژه مهم آغاز می شود.

علی اکبر محرابیان با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط انتقال آب خلیج فارس که پیش از این هم ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل ردیف تنش های آبی به آن اختصاص یافته بود و همچنین ساز و کار تامین و اختصاص بقیه اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این پروژه موافقت کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد سهم اجرای این پروژه مهم و حیاتی ۵۰ درصد توسط وزارت نیرو و ۵۰ درصد هم از بودجه استان تامین شود.

همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر شد سهم شرکت های استانی در این پروژه به ترتیب شرکت ملی مس ۲۰۰ میلیارد تومان شرکت گل گهر ۲۰۰ میلیارد تومان و شرکت گهر زمین ۱۰۰ میلیارد تومان باشد.

بر این اساس در اعتبارات سال ۱۴۰۱ توسط وزارت نیرو تعهد شد ۴۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای این پروژه مهم اختصاص یابد.

کد خبر: ۱۳۸٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha