تعطیلی کارخانه های تویوتا در پی حمله سایبری

تعطیلی کارخانه های تویوتا در پی حمله سایبری

در پی حمله سایبری به شرکت خودروسازی تویوتا، کارخانه های این شرکت تعطیل شدند.

بازار؛ اقتصاد دیجیتال:تویوتا موتور اعلام کرد پس از اینکه یک تامین کننده قطعات پلاستیکی و قطعات الکترونیکی مورد حمله سایبری قرار گرفت، فعالیت کارخانه های ژاپنی را متوقف می کند این درحالی است که حدود ۱۳۰۰۰ خودرو از تولید خود را از دست می دهد.

هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی پشت حمله احتمالی یا انگیزه آن بوده است، در دست نیست. این حمله درست پس از پیوستن ژاپن به متحدان غربی در سرکوب روسیه پس از حمله به اوکراین انجام شد، اگرچه مشخص نبود که آیا این حمله اصلاً مرتبط است یا خیر.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، گفت که دولت او در مورد این حادثه و اینکه آیا روسیه در آن دخالت داشته است، تحقیق خواهد کرد.

او به خبرنگاران گفت: «بسیار دشوار است که بگوییم آیا این ربطی به روسیه دارد یا نه قبل از بررسی کامل.». کیشیدا روز یکشنبه اعلام کرد که ژاپن به ایالات متحده و سایر کشورها در ممانعت از دسترسی برخی بانک های روسی به سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت خواهد پیوست. او همچنین گفت ژاپن ۱۰۰ میلیون دلار کمک اضطراری به اوکراین خواهد داد.

سخنگوی تویوتا آن را به عنوان "شکست سیستم تامین کننده" توصیف کرد. این شرکت هنوز نمی داند که آیا توقف ۱۴ کارخانه خود در ژاپن که حدود یک سوم تولید جهانی آن را تشکیل می دهند، بیش از یک روز ادامه خواهد داشت یا خیر.

برخی از کارخانه‌های زیرمجموعه تویوتا هینو موتورز و دایهاتسو شامل این تعطیلی می‌شوند. تویوتا که در گذشته حملات سایبری را تجربه کرده است، پیشگام در تولید به موقع قطعاتی است که به جای ذخیره سازی، مستقیماً از تامین کنندگان به خط تولید می رسد.

بازیگران دولتی در گذشته حملات سایبری را علیه شرکت‌های ژاپنی انجام داده‌اند، از جمله حمله به شرکت سونی در سال ۲۰۱۴ که داده‌های داخلی را فاش کرد و سیستم‌های رایانه‌ای را خاموش کرد.

توقف تولید تویوتا در حالی اتفاق می‌افتد که بزرگ‌ترین خودروساز جهان در حال مقابله با اختلالات زنجیره تامین در سراسر جهان ناشی از همه‌گیری کووید است که آن و سایر خودروسازان را مجبور به کاهش تولید کرده است. تویوتا در این ماه همچنین شاهد توقف تولید در آمریکای شمالی به دلیل کمبود قطعات ناشی از اعتراضات کامیون داران کانادا بود.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha