۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان  توسعه اقلیم کردستان را سرعت می بخشد
استاندار سلیمانیه عراق:

ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان توسعه اقلیم کردستان را سرعت می بخشد

سنندج - استاندار سلیمانیه گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان می تواند روند توسعه و پیشرفت اقلیم کردستان عراق و به ویژه استان سلیمانیه را تسریع ببخشد.

به گزارش خبرنگار بازار، هه‌وال ابوبکر شامگاه دوشنبه در نشست مشترک مسئولان استان کردستان و سلیمانیه عراق با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد یک کار بزرگ و سنگ بنای کارهای بزرگ دیگر در آینده است، گفت:ایجاد این منطقه برای استان سلیمانیه از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند بخش صنعت و معدن ما را بیش از گذشته فعال کند.

وی با بیان اینکه مسئولان اقلیم کردستان عراق و سلیمانیه بر استفاده و بهره‌برداری از منابع و توانمندی های خود تاکید دارند، اظهار کرد: با توانمندی ها و پتانسیل های موجود در اقلیم کردستان عراق می‌توانیم با همکاری جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی در جهت رونق تولید و مبادلات اقتصادی برداریم.

استاندار سلیمانیه تاکید کرد:ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان مورد حمایت مسئولان استان سلیمانیه است، چرا که این منطقه می تواند برکات و آثار فراوان اقتصادی برای مردم اقلیم به ارمغان بیاورد.

هه‌وال ابوبکر با بیان اینکه در اقلیم کردستان عراق و ایران دو شیوه حکمرانی متفاوت وجود دارد، افزود: نقطه نظرات دیدگاه‌ها و پیشنهادات را در سلیمانیه مورد بررسی جدی تر قرار خواهیم داد و زمینه برای توسعه و تقویت فعالیت های تجاری بین دو طرف تسهیل می شوند.

وی در پایان از استاندار کردستان دعوت کرد در اولین فرصت و برای تعمیق هرچه بیشتر روابط اقتصادی به استان سلیمانیه سفر کند.

کد خبر: ۱۳۸٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha