۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
حمله گازانبری غول‌های نفتی به پوتین

حمله گازانبری غول‌های نفتی به پوتین

بریتیش پترولیوم (BP)، بانک جهانی HSBC و بزرگترین شرکت لیزینگ هواپیما در جهان، AerCap، امروز (دوشنبه) به فهرست رو به رشد شرکت‌هایی که به دنبال خروج از روسیه هستند، پیوستند.

به گزارش بازار، غول انرژی بریتیش پترولیوم (BP)، بانک جهانی HSBC و بزرگترین شرکت لیزینگ هواپیما در جهان، AerCap، امروز (دوشنبه) به فهرست رو به رشد شرکت‌هایی که به دنبال خروج از روسیه هستند، پیوستند. زیرا تحریم‌های غرب محدودیت‌ها را بر مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین سخت‌تر کرده است.

بریتیش پترولیوم، بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی روسیه، به طور ناگهانی اعلام کرد که ۲۰ درصد از سهام خود در شرکت روس‌نفت تحت کنترل دولت روسیه را کنار می‌گذارد. این اتفاق ۲۵ میلیارد دلار هزینه مالی دارد، ذخایر نفت و گاز این شرکت انگلیسی را به نصف کاهش می‌دهد و تولیدات بی‌پی را بیش از ۳۰ درصد کاهش می دهد.

تصمیم بریتیش پترولیوم، پس از مذاکرات با دولت بریتانیا، توجه سایر شرکت‌های غربی را که در پروژه‌های نفت و گاز روسیه سهام دارند، مانند شرکت آمریکایی اکسون موبیل، توتال انرژی فرانسه و شل بریتانیا در کانون توجه قرار داده است.

شرکت انرژی اکوئینور که اکثریت آن متعلق به دولت نروژ است، گفت که سرمایه‌گذاری مشترک خود را در روسیه واگذار خواهد کرد، اگرچه سخنگوی آن اضافه کرد: انحلال یک کسب‌وکار که طی چند دهه توسعه یافته، به زمان نیاز دارد.

صندوق ثروت دولتی نروژ، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جهان، دارایی‌های روسیه خود را نیز به ارزش حدود ۲.۸ میلیارد دلار واگذار خواهد کرد. همچنین، صندوق ثروت دولتی استرالیا اعلام کرد که قصد دارد از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس روسیه کم کند.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha