۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
تولید سالانه سیر دراستان همدان به رقم ۵۰ هزارتن نزدیک شده است
مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی همدان:

تولید سالانه سیر دراستان همدان به رقم ۵۰ هزارتن نزدیک شده است

همدان - مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان سطح زیر کشت سیر در استان همدان را سه هزار و ۶۲۶ هکتار و مقدار تولید آن را ۴۸ هزار و ۹۸۴ تن در سال اعلام کرد.

به گزارش بازار؛ حسین فضلی با بیان اینکه سیر همدان در دنیا شناخته شده و ثبت ملی آن انجام شده و ثبت جهانی آن نیز بزودی انجام می‌شود، گفت: ایجاد شهرک صنعتی و اختصاصی سیر هم از دیگر اقدامات انجام شده برای توسعه کشت سیر در استان همدان است.

وی سطح زیر کشت سیر در استان همدان را سه هزار و ۶۲۶ هکتار و مقدار تولید آن را ۴۸ هزار و ۹۸۴ تن در سال اعلام کرد و افزود: سیر تولدی استان همدان بیشتر به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان صادر می‌شود.

مدیر توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان نبود کارخانه سورت، بسته بندی و فرآوری سیر در همدان، نبود سردخانه مناسب برای نگهداری سیر و همچنین آگاهی نداشتن سردخانه داران استان در خصوص چگونگی نگهداری سیر، فعال نبودن انجمن سیر در اتاق بازرگانی برای پیگیری مسائل و مشکلات تولید و صادرات محصول و فعال نبودن شرکت‌های صادراتی در استان همدان برای بازاریابی در کشورهای هدف را از موانع و مشکلاتی موجود برای صادرات این محصول عنوان کرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha