۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کشف ۴۱۲۴ پرونده قاچاق توسط گمرک در سال ۹۸
مدیرکل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک خبر داد:

کشف ۴۱۲۴ پرونده قاچاق توسط گمرک در سال ۹۸

گلی، مدیر کل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران از کشف چهار هزار و ۱۲۴ فقره پرونده قاچاق به ارزش سه هزار و ۷۳ میلیارد تومان طی سال گذشته در گمرکات اجرایی (مبادی رسمی خود) کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «رضا گلی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: علاوه بر این ۲۰ هزار و ۶۴ فقره پرونده به ارزش دو هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان کاشف غیر گمرک بوده یعنی سایر سازمان های کاشف بویژه نیروی انتظامی دخالت داشته اند.

وی اظهارداشت: پرونده های قاچاق می تواند شامل لوازم خانگی، پوشاک، اقلام لوکس و بسیاری موارد دیگر باشد.

مدیر کل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران گفت: قاچاق موبایل به کشور با توجه به اجرای طرح رجیستری و ثبت اطلاعات گوشی ها در سامانه همتا به حداقل ممکن رسیده است.

وی همچنین در خصوص سئوالی مبنی بر کاهش حجم قاچاق در اثر شیوع کرونا افزود: بطور طبیعی با کم رنگ شدن تجارت و کاهش واردات از مبادی رسمی حجم قاچاق هم کم می شود.

گلی اظهارداشت: واقع امر اینکه با افزایش تشریفات قانونی، فرآیندکاری و بروکراسی نباید انتظار داشت حجم ورود قاچاق به مملکت کم شود.

وی خاطرنشان کرد: بطورکلی با آسان شدن تشریفات قانونی، کاهش بروکراسی اداری، کم شدن خواب کالا در گمرکات و به تبع کاهش هزینه ها به یقین حجم قاچاق ورودی ازمبادی رسمی هم به شدت افت پیدا خواهد کرد.

مدیر کل دفتر مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران یادآورشد: معضل قاچاق در کشور علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: ۱۳٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha