۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
١۴٨ واحد صنعتی راکد در استان سمنان وجود دارد| تلاش جدی برای احیای تولید
استاندار سمنان:

١۴٨ واحد صنعتی راکد در استان سمنان وجود دارد| تلاش جدی برای احیای تولید

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه کمیته ای در استان برای احیای واحد های تولیدی راکد تشکیل شده و توانسته ۳۱ واحد راکد را هم به تولید بازگرداند، گفت: ۱۴۷ واحد راکد دیگر همچنان باقی مانده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه برای احیای واحدهای راکد برای تسهیل تولید و بازگشت کمیته ای ایجاد شده تا به مسائل و مشکلات تولید رسیدگی کنند، ابراز کرد: یکی از اولویت های استانداری حفظ وضعیت موجود و در وهله دوم ارتقای ظرفیت تولید و سرمایه گذاری جدید است لذا به احیای تولید تاکید ویژه ای داریم.

وی با بیان اینکه ۳۱ واحد تولیدی استان خوشبختانه از حالت رکود خارج و به تولید بازگشته اند، افزود: روند احیای واحد های راکد به مثابه یک اولویت در سطح استان پیگیری و با همراهی خوب دستگاه های اقتصادی و ذی ربط مانند بانک ها، مالیات، صمت، اقتصاد داریی و... دنبال می شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه هنوز علی رغم تمام تلاش ها ١۴٨ واحد راکد در استان سمنان وجود دارد، تاکید کرد: تلاش جدی برای احیای تولید ادامه دارد.

هاشمی تملک بانک، بدهی بانکی، مسائل مالیاتی و تامین مواد اولیخ و اختلافات مدیریتی را مهمترین ارکان رکود واحد های تولیدی استان سمنان دانست و تصریح کرد: احیای واحدهای راکدبه خصوص در شهرک های صنعتی استان سمنان از جمله اولویت های استانداری و ستاد رونق تولید است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت تسهیلات برای رونق تولید و رفع موانع آن تاکید کرد: با هدف رونق تولید و حفظ اشتغال از ابتدای سال جاری سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخش های صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است

استاندار سمنان همچنین گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و با همراهی و همکاری خوبی که در استان وجود دارد امیدواریم که به زودی بیش از ١٠٠ واحد راکد استان سمنان به چرخه تولید بازگردند تا شاهد ارتقای تولید و به همان میزان اشتغال در سطح استان باشیم.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha