۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
ریزش قیمت یورو در برابر دلار با تشدید تنش ها در اوکراین
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش قیمت یورو در برابر دلار با تشدید تنش ها در اوکراین

با افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین پس از گزارش واشنگتن پست مبنی بر پیوستن احتمالی بلاروس به جنگ در حایت از مسکو، جفت ارز یورو/دلار آمریکا با ریزش سنگین مواجه شده است.

به گزارش بازار، با افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین پس از گزارش واشنگتن پست مبنی بر پیوستن احتمالی بلاروس به جنگ در حایت از مسکو، جفت ارز یورو/دلار آمریکا با ریزش سنگین مواجه شده و احتمالاً پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۲ را در نزدیکی ۱.۱۱۰۰ مجدداً آزمایش خواهد کرد.

همزمان یکی از مقامات دولت آمریکا نیز طی سخنانی مدعی شده که بلاروس در حال آماده سازی نیروهای نظامی خود برای پیوستن به نظامیان روسیه در اوکراین در روز دوشنبه است.

در همین حال، دولت استرالیا نیز روز دوشنبه اعلام کرد که در پاسخ به فعالیت نظامی روسیه در هفته گذشته، تجهیزات نظامی مرگبار را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

علاوه بر استرالیا، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا نیز اعلام کرد که دولت این کشور، ۲۵ میلیون دلار تجهیزات نظامی دفاعی اضافی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

هیچ کس نمی تواند این واقعیت را انکار کند که رهبران غربی از اوکراین حمایت کرده و هرچند به صورت غیر مستقیم، در حال ورود به باتلاق اوکراین هستند. علیرغم امیدهای ایجاد شده برای مذاکره نمایندگان روسیه و اوکراین طی روزهای آتی، مداخله دولت های خارجی در هر دو طرف، در حال افزایش بار تنش است.

ریزش قیمت یورو در برابر دلار با تشدید تنش ها در اوکراین

ادامه وضعیت ممکن است به رکود سنگین اقتصادی ایجاد شده در اروپا دامن زده و اتحادیه اروپا را مجبور به اتخاذ سیاست های مالی محتاطانه کند؛ موضوعی که منجر به تضعیف یورو در برابر دلار شده است.

به نظر می رسد شاخص دلار آمریکا (DXY) در بحبوحه بهبود وضعیت کنترل تورم در این کشور، بالاترین رقم هفته گذشته را در ۹۷.۶۴ بازپس گیرد.

همچنین، شاخص هماهنگ ماهانه قیمت های مصرف کننده (HICP) از یورواستات یکی از رویدادهای مهم سرمایه گذاران خواهد بود که در کنار تحولات ژئوپلیتیکی زیر نظر سرمایه گذاران قرار می گیرند.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha