۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
فعال سازی ظرفیت‌های مغفول مانده برنامه مهم اتاق بازرگانی است
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

فعال سازی ظرفیت‌های مغفول مانده برنامه مهم اتاق بازرگانی است

زنجان-یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: استفاده و فعال سازی ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان  زنجان از برنامه‌های اتاق بازرگانی  استان در سال آینده می‌باشد.

علی یگانه فرد در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: هرساله در راستای ارائه خدمات تخصصی و رشد توسعه کسب و کار و حمایت از فعالان اقتصادی بر اساس ماموریت و وظایف ذاتی، اتاق برنامه‌های خود را تدوین می‌کند که امسال نیز جهت همراهی با برنامه‌های استان، برنامه‌های اتاق هم در راستای رشد اقتصادی تدوین شد که امید است قدم‌های مناسبی در کنار مسولان در این حوزه برداشته شود.

وی اظهار کرد: عمده برنامه‌های اتاق در این حوزه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارحی، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل، کمک به بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: استفاده و فعال سازی ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان زنجان از برنامه‌های اتاق بازرگانی استان در سال آینده می‌باشد.

یگانه فرد با اشاره به اینکه نقشه راه صادراتی استان سال گذشته تدوین شد و برای سال ۱۴۰۱ به روزرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا مطالعه تجارت با ۱۵ کشور همسایه آغاز شده و ۶ رقم کد گمرکی محصولات مورد نیاز کشور که امکان تولید در استان دارد نیز احصا می‌شود.

وی با اشاره به مطالعه جهت شناسایی واسطه‌های تجاری کشورهای هدف و آماده سازی زمینه جهت همکاری با بهره برداران، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان که علاقه مند به صادرات و بازار جدید هستند، افزود: هدایت فعالان اقتصادی در این مسیر برای دستیابی به تجارت و صادرات یک میلیارد دلاری استان نیز در این راستا پیگیری می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به آماده سازی تقویم پیشنهادی برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو در سال ۱۴۰۱ جهت پیگیری مشکلات و موارد بخش خصوصی،بیان داشت: برای دستور جلسات و موضوعات نیز با تمام ادارت و تشکل‌ها و مدیران بخش خصوصی مکاتبه شده تا با جمع بندی نظرات با برنامه حرکت شود.

کد خبر: ۱۳۷٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha