۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
مجوز مجلس به شرکت های آب و فاضلاب استانی برای خرید آب تصفیه شده دریا از سرمایه گذار
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

مجوز مجلس به شرکت های آب و فاضلاب استانی برای خرید آب تصفیه شده دریا از سرمایه گذار

نمایندگان مجلس به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه دادند تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده دریا از سرمایه گذاران، معادل ارزشی آن در همان استان آب به سرمایه گذار تحویل دهند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی با پیشنهادی مبنی بر الحاق یک جز به بند ج تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه با ۱۰۵ رأی موافق، ۷۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این پیشنهاد آمده است:

به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه داده می شود تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده از دریاها از سرمایه گذاران، معادل ارزشی آن در همان استان آب به سرمایه گذار، پساب فاضلاب ها و یا آب خام و یا آب شرب برای فروش به واحدهای صنعتی و یا متولیان فضای سبز و یا تولیدکنندگان چوب تحویل نمایند.

پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد، بیان کرد که بند ج تبصره ۸ هزینه ای و بودجه سند دخل یا خرج است و نمی توان هر فکر، ایده و آرزویی را در بودجه بیاوریم چرا که دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه مصوب را تدوین کرده و بیان می کند که هیچ یک از احکام محقق نشده اما باید به این نکته دقت کرد که علت عدم تحقق مصوبات این نیست که دولت آن را انجام نمی دهد بلکه درج موضوعاتی است که ارتباطی با بودجه ندارد.

نیکزاد پس از این اظهارات بیان کرد که نماینده دولت باید در مورد پیشنهادات صحبت کند، هرچند بند ج هزینه ای است اما پیشنهاد الحاقی آقای قادری درآمدی است.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha