۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
افزایش درآمد ۱۴۸ هزار میلیون ریالی ایران دارو طی یک سال
بازار گزارش می دهد

افزایش درآمد ۱۴۸ هزار میلیون ریالی ایران دارو طی یک سال

بر اساس آمار کدال، شرکت ایران دارو از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن ماه جاری توانسته به رشد درآمدی ۱۴۸ هزار و ۲۴۰ میلیون ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست یابد.

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس آمار منتشره فروش و درآمد شرکت ایران دارو در سامانه کدال، این شرکت دارویی طی ۱۰ ماهه گذشته ۷۰ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۱ عدد محصول فروخته است. همچنین ۳۱۳ هزار و ۴۵۶ میلیون ریال حجم کل فروش محصولات این شرکت بوده است.

لازم به ذکر است که شرکت ایران دارو ۱۶۹ هزار و ۲۵۶ میلیون ریال کپسول، ۶۵ هزار و ۲۰۵ میلیون ریال قرص، ۳۹ هزار و ۹۹۰ میلیون ریال پماد و کرم و ژل، ۲۹ هزار و ۶۱۳ میلیون ریال لوسیون و اسپری، ۹ هزار و ۳۹۲ میلیون ریال پودر به فروش رسانده که براساس آمار اصلاح شده این شرکت، نرخ فروش برای کپسول ۷ هزار و ۶۷۸ میلیون ریال برای کپسول، یک هزار و ۴۰۶ میلیون ریال برای قرص، ۴۶ هزار و ۶۴۶ میلیون ریال برای پماد و کرم و ژل، ۱۸۴ هزار و ۲۴۸ میلیون ریال برای لوسیون و اسپری، ۱۲ هزار و ۵۷۵ میلیون ریال برای پودر بوده است.

همچنین ایران دارو از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن ماه جاری ۵۰ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۵۵۰ عدد کپسول، ۶۳ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۴۷۰ عدد قرص، یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۹۰ عدد پماد و کرم و ژل، ۶۰ هزار و ۲۷۳ عدد شربت، ۳۶۰ هزار و ۷۵۷ عدد لوسیون و اسپری، یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۵۲ عدد پودر تولید کرده است. آمار فروش مطابق با آمار تولید به ترتیب: ۵۲ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۹۰ عدد کپسول، ۸۰ میلیون و ۵۵ هزار و ۵۲۰ عدد قرص، یک میلیون و ۷۵۵ هزار و ۵۰۲ عدد پماد و کرم و ژل، ۶۰ هزار و ۲۷۳ عدد شربت، ۳۶۰ هزار و ۷۵۷ عدد لوسیون و اسپری، یک میلیون و ۹۳ هزار و ۳۷۲ عدد پودر فروخته است.

ایران دارو توانسته طی ۱۱ ماه گذشته ۱۳۵ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۲۱۳ عدد محصول تولید کند

افزایش درآمد بدون صادرات
بر اساس اطلاعات مذکور، ایران دارو توانسته طی ۱۱ ماه گذشته ۱۳۵ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۲۱۳ عدد محصول تولید کند که این رقم معادل فروش ۶۳۳ هزار و ۷۱۹ میلیون ریال بوده است.

همین شرکت نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۹، ۳۸ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۹۴۰ عدد کپسول، ۷۷ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۱۳۲ عدد قرص، ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۴۶۶ هزار پماد و کرم و ژل، ۳۶۰ هزار و ۱۶۰ عدد لوسیون و اسپری، یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۱۸۰ عدد پودر فروخته بود. این شرکت ۱۲۰ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۷۶ محصول سال ۱۳۹۹ فروخته بود که معادل ۴۷۴ هزار و ۷۰۴ میلیون ریال بوده است.

همچنین شرکت ایران دارو توانسته طی سال گذشته ۲۲۰ هزار عدد محصول معادل یک میلیون و ۷۷۵ هزار میلیون ریال صادرات داشته که در سال جاری به رغم افزایش درآمد و فروش محصولات، هیچ صادراتی به کشورهای اطراف انجام نشده است.

رشد درآمد ایران دارو طی ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۸ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال برآورد شده است

فروش ۳۵ درصد از سهام ایران دارو
شایان ذکر است شرکت ایران دارو طی ۱۱ ماه اخیر توانسته در فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۴ میلیون ۸۴۹ هزار و ۷۳۸ رو به رو شود. همچنین در بحث فروش نیز این شرکت در همین دوره زمانی توانسته ۱۴۸ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال رشد درآمد داشته باشد.
گفتنی است چندی پیش نشست بررسی فروش سهام شرکت ایران دارو با حضور اعضای گروه دارویی سبحان برگزار شده و اعضای هیات مدیره این گروه دارویی ضمن ارزش گذاری سهام شرکت نسبت به فروش ۳۵ درصد از سهام ایران دارو موافقت کرده اند.

لازم به ذکر است که شرکت ایران دارو جزو ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده مکمل های دارویی و جزو ۳۰ شرکت برتر تولیدکننده انواع داروها در کشور شناخته می شود. این شرکت داروسازی زیر نظر گروه دارویی برکت از مجموعه های گروه توسعه اقتصادی تدبیر و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) است.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha