تصمیمات آنی و غیرکارشناسی مخل توسعه صنعتی
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

تصمیمات آنی و غیرکارشناسی مخل توسعه صنعتی

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیمات آنی و غیرکارشناسی و بروکراسی حاکم بر ادارات دولتی، مخل توسعه صنعتی است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، علی نقیب افزود: تصمیم گیری‌های آنی و غیر کارشناسی موجب می‌شود کارآفرین پشت درهای بسته گرفتار شود که این مشکل به ویژه در دو سال گذشته با شیوع کرونا به شدت افزایش یافته و در عمل چالش‌های واحدهای صنعتی را جدی‌تر کرده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده این رویه‌ها تغییر کند و با هماهنگی و تعاملی که میان وزارتخانه‌هایی مانند صمت، اقتصاد و دارایی و کار انجام می‌شود حداقل شاهد باشیم تصمیم‌های کارشناسی گرفته شود و بخش خصوصی هم در برنامه ریزی‌ها دخیل باشد و دیدگاه هایش شنیده شود. ضمن اینکه برای اثزبخشی بخشنامه‌ها و قوانین باید اهل فن و صنعت در تصمیم گیری‌ها دخالت داده شوند.

نقیب با بیان اینکه بودجه سال آینده در مراحل پایانی بررسی در مجلس است گفت: یکی از مشکلات اصلی که در بودجه وجود دارد ابهام در آیین نامه‌ها و نبود کنترل سازمان‌های مربوط در اجرایی شدن بودجه‌ها است. در بخش بودجه‌های عمرانی و صنعتی معمولا شاهدیم که اعتبارات تحقق پیدا نمی‌کند و یا به تاخیر می‌افتد و این باعث تحمیل هزینه‌های اضافه به دولت و بخش خصوصی می‌شود.

وی افزود: متاسفانه بودجه و اعتبارات واقعی و شفاف دیده نمی‌شود در واقع بودجه در اجرا متاسفانه دست خوش تصمیمات شخصی شده و این امر موجب می‌شود که اقدامات ثمر بخش نباشد.

کد خبر: ۱۳۷٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha