۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
۱۸۰ واحد صنفی متخلف در سمنان پلمب شد/ضرورت دریافت کد بهداشتی
معاون استاندار سمنان:

۱۸۰ واحد صنفی متخلف در سمنان پلمب شد/ضرورت دریافت کد بهداشتی

سمنان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر لزوم دریافت کد بهداشتی کسبه کم ریسک برای ادامه فعالیت گفت: از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون ۱۸۰ واحد صنفی متخلف در استان سمنان پلمب شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از طریق فضای مجازی ضمن بیان اینکه بر اساس اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی فعالیت صنوف به دو دسته پرخطر و کم‌خطر تقسیم‌شده است، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون ۱۸۰ واحد صنفی در استان سمنان پلمب شدند.

وی با بیان اینکه صنوف کم‌خطر از دیروز فعالیت خود را آغاز کردند و صنوف پر ریسک فعلاً تعطیل هستند، افزود: این دسته از صنوف کم‌خطر که لیست آن‌ها مشخص‌شده است مشروط به ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت و دریافت کد بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

لغو اجتماعات ماه مبارک رمضان

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه این صنوف تا پایان روز پنجشنبه هفته جاری برای دریافت کد بهداشتی خود فرصت دارند، یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی بعد از مهلت مقرر در بازدید از واحدهای صنفی که کد بهداشتی نداشته باشند برابر با قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

خجسته پور با تأکید بر اینکه تالارهای عروسی فعلاً تعطیل است، اضافه کرد: تالارهای عروسی جزو کسب‌وکارهای پر ریسک است و فعلاً تعطیل است و در آینده برای فعالیت این صنف تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان برنامه‌های مذهبی که در مساجد برگزار می‌شد، اظهار کرد: اگر شرایط کرونا در استان سمنان به همین‌گونه باشد اجتماعات را در ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

ممنوعیت تردد بین استانی تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه ممنوعیت تردد بین استانی تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: تردد بین‌شهری برای هم استانی‌ها آزادشده است و مسافران می‌توانند از جاده‌های کنارگذر عبور کنند.

خجسته پور با اشاره به اینکه خودروهای غیربومی از سایر استان‌های کشور اجازه ورود به شهرهای استان سمنان را ندارند، بیان کرد: ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی نیز می‌توانند مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند ولی ضدعفونی روزانه ناوگان‌ها از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۱۳٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha