۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
دخالت کمیسیون تلفیق مجلس کسری بودجه را افزایش داد؛ مجلس نگران معیشت مردم است
نماینده مردم تبریز در مجلس با بازار مطرح کرد

دخالت کمیسیون تلفیق مجلس کسری بودجه را افزایش داد؛ مجلس نگران معیشت مردم است

بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: بودجه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، کسری خیلی کمی دارد هر چند دخالت کمیسیون تلفیق بودجه درباره ارز ترجیحی این کسری بودجه را افزایش داد.

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با بازار، با اشاره به بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: دخالت مجلس شورای اسلامی در تنظیم بودجه از یک سطح مشخصی نمی‌تواند فراتر برود. این تغییرات حدود ۵ تا ۱۰ درصد است و امکان تغییرات مجلس در لایحه بودجه بسیارجزئی است.

وی تاکید کرد: مجلس نگران معیشت مردم است و حرف ما این است که باید بین منابع و مصارف بودجه توازن برقرار باشد و شاهد ناترازی در بودجه نباشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: ایجاد تعادل بین مصارف و منابع بسیار مهم است از طرفی هم مردم نباید در اداره زندگی و معیشت خود دچار مشکل شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره موضوع ارز ترجیحی، ادامه داد: دولت مصمم به حذف ارز ترجیحی است، اما کمیسیون تلفیق بودجه نرخ ارز ترجیحی را ۱۱ هزار تومان در نظر گرفته که همین مسئله باعث شده است ۷۰ هزار میلیارد تومان به عدد مصارف دولت اضافه شود.

علیرضابیگی بیان کرد: اگر می‌خواهیم کسری بودجه اتفاق نیافتد، باید منابع و مصارف در بودجه به صورت متعادل دیده شود.

وی متذکر شد: بودجه‌ای که دولت روحانی برای سال ۱۴۰۰ به مجلس ارائه داده بود، قبل از اینکه کمیسیون تلفیق بودجه بررسی‌های خود را آغاز کند، ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری داشت.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: اما بودجه‌ای که از سوی دولت سیزدهم به مجلس ارائه شده است، کسری خیلی کمی دارد. البته دخالت کمیسیون تلفیق بودجه درباره ارز ترجیحی این کسری بودجه را افزایش می‌دهد.

علیرضابیگی تاکید کرد: قانون بودجه محصول مشترک دولت و مجلس است. علی‌القاعده تلاش ما این است که بین منابع و مصارف در سال‌ آینده تعادل وجود داشته باشد و کسری بودجه به حداقل ممکن برسد.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha