۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
ریزش سنگین ۳۰ درصدی ارزش سهام گازپروم روسیه
با ادامه روند درگیری ها در اوکراین رخ داد؛

ریزش سنگین ۳۰ درصدی ارزش سهام گازپروم روسیه

قیمت سهام شرکت گازپروم روسیه پس از بحران اوکراین و تحریم صنایع و سیستم بانکی این کشور، هفته بسیار تلخی را پشت سر گذاشته و ارزش سهام آن بیش از ۳۰ درصد ریزش کرد.

به گزارش بازار، قیمت سهام شرکت گازپروم روسیه متعاقب بحران اوکراین و تحریم صنایع و سیستم بانکی این کشور، هفته بسیار تلخی را پشت سر گذاشته و ارزش سهام آن بیش از ۳۰ درصد ریزش کرد.

گازپروم، یک شرکت روسی فعال در حوزه انرژی است که در حقیقت، شرکت اصلی تامین کننده گاز اروپا از طریق خط لوله گاز عبوری از اوکراین به غرب قاره سبز است. گفته می شود با توجه به تحریم شرکت پیمانکار خط لوله نورد استریم ۲ و همچنین احتمال قطع شریان گازی صادراتی روسیه به اروپا توسط دولت اوکراین، ترسی شدید سرمایه گذاران بر روی سهام گاز پروم را احاطه کرده و منجر به افزایش فشار فروش سهام آن شده است.

گفتنی است، در پاسخ به درگیری ایجاد شده میان روسیه و اوکراین، آلمان از موافقت با ادامه روند ساخت خط لوله نورد استریم ۲ خودداری کرد. این در حالی است که بریتانیا نیز همچنین از سایر کشورهای اروپایی درخواست کرده تا از این روش پیروی کنند.

این در حالیست که خط لوله نورد استریم ۲ برای دور زدن اوکراین و قطع پرداخت هزینه های مربوط به ترانزیت انرژی از این کشور طیراحی شده که به جای خاک اوکراین، قرار است از طریق دریای بالتیک به اروپا کشیده شود. امکا جنگ اخیر میان روسیه و اوکراین باعث فروش گسترده سهام گازپروم در بازار سهام روسیه شده که ریزش بیش از ۳۰ درصدی ارزش سهام گاز پروم را در پی داشته است.

چشم انداز قیمت سهام گازپروم

ریزش سنگین ۳۰ درصدی ارزش سهام شرکت گازپروم روسیه


ریزش شدید در کندل قیمت هفتگی گازپروم منجر به ایجاد حمایت در نقطه ۱۲۷.۳۰ دلار(کمترین سطح از ۹ آوریل ۲۰۱۸) شده است. اما در صورت بازگشت مجدد قیمت، مقاومت های ۱۵۰.۷۱، ۱۷۱.۶۰ و ۱۹۴.۱۷ دلار در پیش روی گازپروم است.

با این حال، سرمایه گذاران گازپروم هنوز با مقاومت کلیدی و سنگین ۲۷۱.۰۸ دلار فاصله معناداری دارد. در صورت عدم موفقیت سرمایه گذاران و گاوهای بازار برای عبور از این محدوده، می توان منتظر آزمایش مجدد محدوده قیمتی ۱۲۷ دلار یعنی پایین ترین قیمت از اواخر سال ۲۰۱۸ به این سو بود.

کد خبر: ۱۳۷٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha