۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
رفع موانع تولید؛ اولویت کارگروه اقتصاد دیجیتال
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات مطرح کرد

رفع موانع تولید؛ اولویت کارگروه اقتصاد دیجیتال

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، رفع موانع تولید و رونق کسب و کار را از اولویت‌های کارگروه اقتصاد دیجیتال برشمرد.

به گزارش بازار، رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال یکی از تدابیر دولت سیزدهم بود که از طریق اعطای اختیارات اصل ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی تشکیل شد که به ترتیب جزو اختیارات رئیس‌جمهور و هیئت وزیران است.

وی گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس و وزیر امور اقتصادی و دارایی دبیر این کارگروه است و تعدادی دیگر از وزرا و معاونان رئیس جمهور عضو این کارگروه هستند.

باقری اصل افزود: مقرر شده است دبیرخانه و کمیسیونی در کارگروه اقتصاد دیجیتال، اولویت‌ها را احصا کند و بر همین اساس اولویت‌ها به صورت برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌ها رفع موانع تولید و ورود به کسب و کار است که به عنوان مثال استارتاپ‌ها چالش‌هایی در زمینه احراز هویت و گرفتن اطلاعات از دولت دارند که امید است این چالش‌ها برطرف شود.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات افزود: برنامه میان مدت این کارگروه نیز توسعه نیروی انسانی و کمک به زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال است و این کارگروه در برنامه بلندمدت خود به دنبال توسعه زیست بوم اقتصاد دیجیتال و حوزه سرمایه‌گذاری مالی در این حوزه است و در این بخش باید قوانین و مقررات بازنگری شود.

باقری اصل گفت: برای تعیین تکلیف دارایی‌های دیجیتال و حوزه رمز ارزها قرار است لایحه‌ای تدوین شود که این هم جزو آینده‌نگری این کارگروه محسوب می‌شود.

وی گفت: مقرر شد چند کمیته تخصصی هم با مدیریت دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود که کمیته‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی، زیرساخت مدیریتی و توسعه مهارت‌های نیروی انسانی عناوین برخی از آنهاست.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha