۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور
طی ۱۱ ماهه سال جاری محقق شد؛

رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور

میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر مالکیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان بهمن‌ماه امسال، معادل ۱۴۰ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۰ تن بود که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای نفتی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ در بنادر مالکیتی ۱۹ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۳۶۸ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی ۴۳ میلیون و ۹۱ هزار و ۲۲۸ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۶۲ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۹۶ تن بود که حاکی از رشد ۲۵ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۰ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۲۱ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری معادل ۳۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۵۴۷ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۴۵ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۱۳۷ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۷۷ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۶۸۴ تن بود.

میزان بارگیری کالاهای نفتی در مدت مذکور در قیاس با ۱۱ ماهه نخست سال ۹۹ رشد ۳۰ درصدی، کالاهای غیرنفتی رشد ۱۰ درصدی و مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی رشد ۱۸ درصدی را تجربه کرده است.

جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۵۱ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۹۱۵ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۸۸ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۶۵ تن بود؛ ‌ همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۴۰ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۰ تن بود که حاکی از رشد ۲۸ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۱۵ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۹ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن‌ماه سال جاری معادل یک میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۰۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری یک میلیون ۶۶۲ هزار و ۲۵۹ TEU طی ۱۱ ماهه نخست سال ۹۹، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۷٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha