۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
۱۱۱ هزار متر مربع فرش دستباف در زنجان تولید شد
رئیس اداره فرش زنجان:

۱۱۱ هزار متر مربع فرش دستباف در زنجان تولید شد

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: طی ۱۱ ماه نخست سالجاری بیش از ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع انواع فرش دستباف توسط قالیبافان زنجانی تولید شده است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان ۶۰ هزار بافنده دار قالی دارد، گفت: طی ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع انواع فرش در استان توسط قالی بافان تولید شده است.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۰۴ هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید شد که طی سالجاری تولید فرش بیش از ۷ هزار متر مربع افزایش دارد.

رئیش اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: اگر مواد اولیه با کیفیت و ارزان قیمت در اختیار قالی بافت قرار گیرد تولید فرش هم به تبع افزایش می یابد.

جعفری با بیان اینکه طی ۱۱ ماه امسال فرش پشمی و تابلو فرش بیشترین تولید فرش در استان را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: این استان در تولید فرش ابریشمی و پشمی در سطح کشور سرآمد است و بیش از ۶۰ درصد از قالیبافان زنجانی در تولید فرش پشمی فعالیت می کنند.

وی ابراز داشت: طی سالهای گذشته در استان فرش بدگینه ثبت داخلی شده و ثبت جهانی آن امسال محقق می شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری تولید فرش دستباف در استان افزایش یابد.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha