۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹
رشد ۱۰۷ برابری ظرفیت کانتینری بنادر تجاری پس از انقلاب

رشد ۱۰۷ برابری ظرفیت کانتینری بنادر تجاری پس از انقلاب

ارزیابی عملکرد ۴۳ ساله حوزه حمل و نقل دریایی از رشد ۱۰۷ برابری ظرفیت کانتینری بنادر تجاری و افزایش ۵۰ برابری ظرفیت مسافری بنادر حکایت دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار، موجودیِ ظرفیت بنادر تجاری تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹ میلیون تن بوده که این عدد در حال حاضر به ۲۶۶ میلیون تن افزایش پیدا کرده که ۱۴ برابر بیشتر از دوران پهلوی است. در بررسی روند ۱۰ ساله اخیر، مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۱۳۱ میلیون تن بوده است.

همچنین در زمینه ظرفیت کانتینری بنادر تجاری تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۷۵ هزار TEU بوده است. اما براساس آمار؛ ظرفیت کانتینری بنادر تجاری کشور هم‌اکنون به ۸ میلیون TEU بالغ شده است که نسبت به دوران گذشته ۱۰۷ برابر رشد را نشان می‌دهد. با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات کانتینری مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات کانتینری بنادر در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۰ و به‌میزان ۲۶۳۸ هزار TEU بوده است.

آمار مربوط به عملکرد ۴۳ ساله حوزه حمل و نقل در زمینه ظرفیت مسافری بنادر نیز نشان می‌دهد؛ بنادر کشورمان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فقط ظرفیت جابه‌جایی ۵۰۰ هزار نفر را داشتند، این در حالی است که هم‌اکنون ظرفیت مسافری بنادر کشور به ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است که رشدی ۵۰ برابری را نشان می‌دهد. در عین حال با بررسی روند ۱۰ ساله اخیر در عملیات جابه‌جایی مسافر، بیشترین میزان مربوط به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ و به‌میزان ۱۵.۸ میلیون نفر بوده است.

کد خبر: ۱۳۷٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha