۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
مقایسه تتر در شبکه  ترون و سولانا؛ کدام سریع‌تر و ارزان‌تر است؟

مقایسه تتر در شبکه ترون و سولانا؛ کدام سریع‌تر و ارزان‌تر است؟

تتر پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است، چرا که کاربرد آن به بازار رمز ارزها ختم نشده و این روزها در حواله‌های بین‌المللی نیز به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازار; گروه اقتصاد دیجیتال: تتر پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است، چرا که کاربرد آن به بازار رمز ارزها ختم نشده و این روزها در حواله‌های بین‌المللی نیز به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارز دیجیتال تتر با نماد USDT در شبکه‌های مختلفی عرضه شده که ترون و اتریوم جزو پراستفاده‌ترین آن‌ها است. اما اخیرا بخشی از عرضه آن به شبکه سولانا نیز تزریق شده است.

تتر

تتر با نماد USDT به عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین یا ارز باثبات دنیا شناخته می‌شود. به ازای هر واحد USDT عرضه شده به بازار، معادل یک دلار سرمایه در حساب ذخیره شرکت تتر لمیتید (Tether Limited) وجود دارد. در نتیجه هر واحد از این استیبل کوین همواره ارزشی برابر با یک دلار خواهد داشت. این موضوع تتر را به ابزاری مناسب برای تریدرهای ارز دیجیتال تبدیل کرده و به آنان کمک می‌کند تا از نوسانات شدید بازار کریپتو در امان باشند.

ترون

ترون یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که هدف این تکنولوژی جهت استفاده روزانه است. در حالی که بیت کوین توانایی پردازش ۶ تراکنش در هر ثانیه را دارد و اتریوم بیش از ۲۵ تراکنش را، ترون ادعا دارد که شبکه آن ظرفیت ۲,۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را دارد. این پروژه یک پلتفرم غیر متمرکز که بر موضوع سرگرمی و اشتراک گذاری تمرکز دارد، یکی از بزرگترین دستاوردهای آن، سرویس اشتراک فایل BitTorrent در سال ۲۰۱۸ بوده است. به لطف شبکه ترون،‌ اشتراک گذاری محتوای دیجیتال ساده می‌شود.

سولانا

سولانا(Solana) یک پروتکل بلاک چینی است که برای بهینه سازی مقیاس پذیری طراحی شده است. هدف سولانا، فراهم کردن بستری برای توسعه دهندگان است که به آنان اجازه می‌دهد بدون نیاز به در نظر گرفتن محدودیت‌های پردازشی، اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dApp) خود را ایجاد کنند. این پروتکل از یک سیستم جدید به نام اثبات تاریخ (PoH) استفاده می‌کند که امکان اجرای تراکنش‌های اتوماتیک را فراهم کرده است. در کنار اثبات تاریخ، یک الگوریتم دیگر به نام اثبات سهام (PoS) هم برای حفظ امنیت شبکه سولانا به کار گرفته شده است. از دیگر اهداف این پلتفرم می‌توان به تکمیل تراکنش در کسری از ثانیه، کارمزدهای پایین و حمایت از تمام زبان‌های قرارداد هوشمند که با مجموعه LLVM سازگار هستند، اشاره کرد.

تهیه شده در شت کوین نیوز (shit-coin.news)

کد خبر: ۱۳۷٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha