۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تولید پمادبرای جلوگیری از قطع پای دیابتی ها|محصول آمریکایی را مهندسی معکوس کردیم بهتر از محصول اولیه
قائم مقام مدیر عامل یک کارخانه بهداشتی وآرایشی؛

تولید پمادبرای جلوگیری از قطع پای دیابتی ها|محصول آمریکایی را مهندسی معکوس کردیم بهتر از محصول اولیه

معمار زاده مدیر عامل یک کارخانه بهداشتی و آرایشی با اعلام اینکه پماد رفع زخم بستر و جلوگیری کننده از قطع پای دیابتی ها از ۴ سال پیش در این شرکت تولید می شود، گفت: می توانیم نیروهایمان را ۲ برابر کنیم.

اکبر معمار زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام اینکه این شرکت از سال ۱۳۱۵ در خیابان ناصر خسرو پادر عرصه تولید گذاشت و در ابتدا بیشتر کرم و پماد های دارویی تولید می کرد، گفت: پس از انقلاب این شرکت به عطر آگین تغییر نام داد و باتوجه به شرایط زمان و تولید تبدیل به شرکت آرایشی و بهداشتی شد و تا الان قدیمی ترین شرکت آرایشی و بهداشتی زنده ایران هست.

وی با اعلام اینکه کرم مخصوص رفع زخم بستر و جلوگیری کننده از قطع پای دیابتی ها از ۴ سال پیش در این شرکت تولید می شود، گفت: مراحل آزمایشی را در بیمارستان امام علی کرج انجام شد.

مدیر عامل کارخانه بهداشتی و آرایشی عطر آگین با بیان اینکه من شنیدم به تازگی ظاهراً در شیراز محصولی تولید کردند که از قطع پای بیماران دیابتی جلوگیری می کند، گفت: ما سالهاست در ارتباط با زخم پای بیماران دیابتی کار می کنیم و بیمارانی داشته ایم که وضعیت بحرانی داشتند با آب جوش یا بر اثر آتش سوخته بودند و این محصول ما در مداوای آنها جواب داده است.

وی ادامه داد: تمام مستندات این موضوع موجود است و بر روی بیمارانی که باید پایشان قطع می شد و دیگر این اتفاق نیفتاد و خداروشکر با استفاده از این کرم بهبود یافتند.

دوباره در حال دارویی شدن هستیم
معمار زاده در پاسخ به سوالی دربارره شناخت این محصول در کشور و میزان توزیع آن گفت: اول اینکه باید اعلام کنم ما دوباره در حال دارویی شدن هستیم یعنی به سمت دارویی شدن می رویم یک سری از محصولاتی که برای تولید پشت دست داریم انشاءالله به زودی تولید و روانه بازار خواهیم کرد. این پمادی که ملاحظه می‌کنید با توجه به اینکه شرکت دارویی شدیم با حجم وسیع تر و گسترده تری وارد بازار خواهد شد. این پماد البته هم اکنون هم در بسیاری از داروخانه ها هست ولی آن گستردگی که باید داشته باشیم را هنوز نداریم ولی به زودی با یک حجم گسترده ای وارد بازار خواهیم شد

وی در رابطه با آر اند دی ( واحدی تحقیقات و فناوری) شرکت هم توضیح داد: کل محصولاتی که برای اولین بار ساخته می‌شوند به هر حال در تیم آرندی شکل می‌گیرد. گاهی یک سفارشی به ما می‌دهند و گاهی خودمان کاری انجام می دهیم که این کرم از جمله کارهای خودمان بود.

تحریم چیز بدی است اما مزایایی هم دارد، چند محصول آمریکایی در بازار داشتیم که مشتری ها آمدند و سفارش آن را به ما دادند و ما هم با مهندسی معکوس اینها را ساختیم

معمار زاده افزود: گاهی اوقات به شرکت ما سفارشی می دهند و محصولی با ویژگی های خاصی می خواهند. در این شرایط ما این را به تیم آرندی می دهیم تا روی آن بررسی و کار کنند بعد از تحقیقات می‌آیند محصولاتی تولید و پس از تست و تایید وارد بازار می کنند.

مدیر عامل کارخانه بهداشتی و آرایشی عطر آگین با بیان اینکه تحریم چیزی بدی است اما مزایایی هم دارد، گفت: چند محصول آمریکایی در بازار داشتیم که مشتری ها آمدند و سفارش آن را به ما دادند
و ما هم با مهندسی معکوس اینها را ساختیم.

تولید محصولی که از نوع آمریکایی اش بهتر است
وی افزود: حتی سفارش دهنده ها گفتند اگر ۷۰ درصد محصول آمریکایی را جواب بدهد(پاسخگو باشد) ما از شما می‌پذیریم. بعد از تحقیقات و ساخت این محصول ابتدا گفتند ۶۰ درصد را پاس کرده است محصول دوم را بهتر کردیم شد ۷۰ بعد ۹۰ درصد الان خوشبختانه این بازخورد را به ما می دهد که محصولی تولیدی ما از نوع آمریکایی اش بهتر است.

مدیر عامل کارخانه بهداشتی و آرایشی عطر آگین در ادامه گفت: ما الان چند محصول داریم که واقعا محصولات خوبی هستند در بازار خیلی هم سفارش داریم. یعنی محصولی است که انحصارا در اختیار ما است تیم آر اند دی این کار را کرد و این اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما درخواست دانش بنیان شدن داده اید، گفت: در این باره صحبت شده و یک کارهایی اتفاق افتاده انشاءالله اگر پروسه کارمان تکمیل شود این اتفاق می افتد.

معمار زاده درباره مواد اولیه وارداتی این شرکت نیز گفت: تقریبا بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد از مواد اولیه ما وارداتی است. ما هر ماده ای که نمونه اش را در ایران داشته باشیم اعم از دستگاه، مواد و.... به شرط کیفیت بالا از داخل تهیه می کنیم حتی دستگاه که ما الان دو دستگاه تیوپ پرکن داریم که سوئدی هستند اما دستگاه بعدی را چون ایران تولید کرد ما دیگر اجازه نداشتیم از خارج بیاوریم
ما یک دستگاه مخلوط کن کره ای داریم که جدیدترش را نمی‌توانیم از خارج وارد کنیم چون نمونه اش در ایران هست حتی با کیفیت بالاتر از آن می‌سازند.

وی افزود: اکنون بسیاری از موادمان خارجی است و به سختی وارد میکنیم، واردات، ترخیص از گمرک و......دردسرهای خاص خود را دارد.

مدیر عامل کارخانه بهداشتی و آرایشی عطر آگین در باره پروژه صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: ما چند نوبت صادرات داشتیم به کشور های عراق، حوزه خلیج فارس اما درحال حاضر با مشکلاتی که خود صادرات دارد کمرنگ تر شده است.

صادراتمان کمرنگ تر شده ولی اگر راه را تسهیل بکنند ما می توانیم در این زمینه فعال باشیم کما اینکه قبل تر صادرات وسیعی داشتیم، اگر الان هم این اتفاق بیفتد ما می توانیم صادرات گسترده ای به کشور ها داشته باشیم

وی در عین حال گفت: هم اکنون نیز صادرات داریم، کرم ضد درد ما که یکی از کرم های موفق بازار است. بسیار خواهان دارد یکی از کرم هایی است که تیم آر اند دی ما سالهای پیش روی آن کار کرده و کار خوبی از آب درآمد و به چند کشور هم صادر کردیم.

معمار زاده تصریح کرد: البته هم اکنون به دلیل مشکلات متاسفانه صادرتمان کمرنگ تر شده ولی اگر راه را تسهیل بکنند ما می توانیم در این زمینه فعال باشیم کما اینکه قبل تر صادرات وسیعی داشتیم، اگر الان هم این اتفاق بیفتد ما می توانیم صادرات گسترده ای به کشور ها داشته باشیم.

وی درباره اینکه در چه رسته ای از داروسازی می خواهند وارد شوند گفت: حوزه ما مشخص است اصلا در حوزه تزریقات و....وارد نمی شویم. ما فقط در زمینه کرم، پماد، ژل و موارد این چنینی که دسته ای از ملزومات دارویی باشد وارد می شویم

تیم ۲۰۰۰ نفری ما می تواند تا دوبرابر افزایش پیدا بکند
وی در پاسخ به این سوال که درحال حاضر با چند درصد از ظرفیت فعال خود کار می کنید و این درصد تا چه مقدار می تواند افزایش پیدا کند، گفت: یکی از مشکلات ما تامین مواد اولیه است، ما اگر بتوانیم مواد را راحت تر وارد بکنیم، می توانیم با دو تا سه شیفت کار کنیم ولی الان با یک شیفت کار می کنیم.

معمار زاده تصریح کرد: ما الان در کارخانه ۸۰ نفر پرسنل مستقیم داریم با دفتر تهران نزدیک به ۱۵۰ نفر و با فروشنده ها و تیم فروشی که با ما کار می کنند حدودا ۳۰۰ نفر هستیم که در کل ایران کار می کنند. این آمار برای شرکت عطر آگین است. اگر کل مجموعه هایی که با ما کار می کنند مثل صنایع بسته بندی تولید مواد اولیه که ما صنایع تولید مواد اولیه هم در اشتهارد داریم، بیش از ۲۰۰۰ نفر با این مجموعه کار می کنند. این تیم می تواند تا دوبرابر افزایش پیدا بکند با توجه به وضعیت جامعه که بیکاری یک معضل است می‌تواند اتفاقات خوبی پیش بیاید به شرطی که مسئولین کمکی بکنند تا این اتفاق بیفتد.

وی درباره کالاهای قاچاقی که از خارج می آورند نیز گفت: بخاطر اینکه جلوی قاچاق را گرفتند اتفاقات خوب خصوصا در حوزه صنایع آرایشی بهداشتی افتاد.

مدیر عامل کارخانه بهداشتی و آرایشی عطر آگین ادامه داد: تمام محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست و موی ایرانی ها درست شده برای محیط ایران درست شده و کیفیتش به مراتب بهتر از خارج است اما به شرطی که به اجناس با کیفیت بها بدهند.

کد خبر: ۱۳۷٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha