۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی

بیرجند_ رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه شکایت از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شده است، گفت: چهار هزار و ۵۰۰ نفر عضو این سازمان در استان هستند.

به گزارش خبرنگار محمد مودی ظهر پنج شنبه پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز مهندس با تبریک این روز به همه مهندسانی که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در دو سال گذشته حدود ۱۰۰ کارشناس به این مجموعه افزوده شده است و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های بخش کشاورزی را انجام می‌دهیم و از این نظر به ندرت شکایتی ارائه شده است.

به گفته وی بخش خصوصی تحت نظارت دولت در مجموعه‌ای که فعالیت می‌کند در همه جا با مشکلات و مطالباتی مواجه است که اگر بر اساس خواسته مراجعه کنند گان عمل شود شکایت‌ها زیاد نخواهد بود که در این راستا با به کار گیری همه همکاران خود شکایات از عملکرد این سازمان را به صفر نزدیک کرده ایم.

صدور مجوز
وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۵۶۱ مجوز در زمینه گلخانه‌ها صادر شده است که ۲۴ مورد آن به بهره برداری رسیده است.

مودی با بیان اینکه برای هزار و ۷۶۸ واحد دامی مجوز صادر شده است، تصریح کرد: در حوزه آبزیان از ۲۳ مورد صدور مجوز برای شیلات ۱۵ واحد به بهره برداری رسیده‌اند و از ۷۷۴ مجوز صادر شده برای دامپروری، ۸۹۹ واحد تأسیس و ۴۷۱ واحد به بهره برداری رسیده است و ۱۷ واحد تقاضای توسعه داده‌اند.

به گفته وی در زمینه طیور برای ۵۰۰ واحد موافقت اصولی صادرشده که ۳۷۰ واحد مجوز تأسیس و هزار و ۹۳ واحد به بهره برداری رسیده‌اند و ۷۹ واحد درخواست طرح توسعه داده‌اند.

مظلومیت بخش کشاورزی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی تصریح کرد: از گذشته بخش کشاورزی در کشور مظلوم واقع شده و فرهنگ کشاورزی و بهره برداری به خوبی جا نیفتاده است. این در حالی است که کشاورزی می‌تواند به عنوان یک قدرت در جهان مطرح شود.

مودی با بیان این که چهار هزار و ۵۰۰ نفر عضو این سازمان می‌باشند که اگر به خوبی به کار گرفته شوند آینده خوبی در بخش کشاورزی خواهیم داشت که لازمه آن این است که تصمیم گیران بخش کشاورزی بخواهند از پتانسیل موجود در این حوزه استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به بدنه کارشناسی موجود در این سازمان خیلی از فعالیت‌های این بخش به این سازمان می‌تواند واگذار شود.

چهار هزار و ۵۰۰ نفر عضو این سازمان می‌باشند که اگر به خوبی به کار گرفته شوند آینده خوبی در بخش کشاورزی خواهیم داشت که لازمه آن این است که تصمیم گیران بخش کشاورزی بخواهند از پتانسیل موجود در این حوزه استفاده کنند

وی با تاکید بر این که بهره بری و امنیت غذایی دو مقوله استراتژیک است که دولتمردان و بدنه بخش کشاورزی به دنبال آن هستند، ادامه داد: این موضوع سبب به کار گیری فارغ‌التحصیلان این بخش می‌شود که البته باید با شرکت در دوره‌های آموزشی اطلاعات خود را به روز رسانی کنند.

وی با قبول این که در بخش کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که شاید بخشی از این مشکلات به این سازمان برگردد، گفت: در راستای وظایف ذاتی، فعالیت‌هایی در این سازمان انجام شده است که تنها به صدور مجوز محدود نمی‌شود.

شکایات از عملکرد این سازمان به صفر نزدیک شد| ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی

مودی اضافه کرد: با هماهنگی جهاد کشاورزی نوع رویکرد در این سازمان تغییر کرده است و ۱۰ تا ۱۵ فعالیت مربوط به این حوزه به این سازمان واگذار شده است و با توجه به این که صدور مجوز از سه تا ۲۰۰ روز در کشور به طول می‌انجامد که در بعضی از موارد از دایره اختیارات ما خارج می‌شود، اگر قرار است ما مجوز در این حوزه را صادر کنیم مدیریت آن هم باید در اختیار ما باشد.

قفل سیستم‌ها
وی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر دستگاهی به وظیفه خود در این باره عمل نکند سیستم قفل می‌شود و ما نمی‌توانیم کاری در این زمینه انجام دهیم که دامپزشکی بیشترین مشکل را در این خصوص ایجاد کرده است.

رئیس سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی حراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره صادرات مرغ اظهار کرد: در گذشته در چهار شهرستان‌های استان ممنوعیت در این زمینه وجود داشت اما اکنون نقاط حادثه خیز مشخص شده‌اند و ممنوعیت از شهرستان‌ها برداشته شده است.

به گفته مودی حد فاصل جاده بیرجند تا خوسف و چنشت در بخش مود سربیشه به عنوان مناطق ممنوع در این خصوص اعلام شده‌اند که این موضوع منجر به افزایش متقاضیان فعالیت در حوزه مرغداری شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان داشت: مقرر شد کمیته‌ای در شهرستان‌های استان تشکیل شود تا صلاحیت‌های افراد متقاضی از نظر صلاحیت سرمایه گذاری و دارا بودن زمین و آب تأیید شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه ثبات نداشتن سیاست‌های تجارت خارجی این ضرورت را به وجود آورده که مجلس با تصویب مصوبه‌ای باید به تولید کنندگان در هر استان اجازه دهند که کالاهای تولیدی را از مرز خود بتوانند صادر کنند تا بخشی از مشکلات موجود مرتفع شود.

رضایتمندی از سازمان
مودی با اشاره به این که ۴۵ مجوز برای مراکز خدمات کشاورزی صادر شده است، ادامه داد: تعداد آنها قبل از این ۱۱ مورد بود و معتقدیم که مراکز خدمات کشاورزی استان باید به ۱۵۰ مرکز برسند و در حال حاضر رضایتمندی از این سارمان در شهرستان‌های استان در بالاترین میزان قرار دارد.

کد خبر: ۱۳۷٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha