۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور
کارشناس هواشناسی اعلام کرد

فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور

معصومه احمدی، کارشناس هواشناسی گفت: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا با ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشورمان شاهد بارندگی خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، خانم معصومه احمدی افزود: امروز بجز بخش‌هایی از جنوب غرب کشور در بیشتر مناطق جنوب، بخش‌هایی از مرکز، شمال و شمال غرب و در دامنه‌های مرکزی البرز، زاگرس و بخش‌های شرقی کشورمان شاهد  باران و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد شاهد تگرگ خواهیم بود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها برای امروز در برخی مناطق استان‌هایی مانند فارس، بخش‌های شمالی استان کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش بینی می‌شود.

خانم احمدی گفت: در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها را داریم و برای فردا نیز کماکان این سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور بجز مناطقی از غرب و جنوب غرب فعال خواهد بود. وی افزود: شدت بارش‌ها برای فردا نیز در مناطقی از دامنه جنوبی و شرقی کشورمان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: البته در مناطقی از هرمزگان، بوشهر و مناطق جنوبی کرمان نیز شاهد بارش‌های نسبتاَ شدیدی خواهیم بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد این سامانه بارشی برای روزهای پایانی هفته فعال باشد و در نهایت نیز این سامانه در روزهای پایانی هفته از مناطق شرقی کشور را ترک می‌کند، اما در مناطق جنوبی کشور بارش‌ها برای روزهای پایانی هفته تقویت می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: در بیشتر مناطق جنوبی مانند تنگه هرمز و خلیج فارس بارش‌های شدیدی داریم تا اینکه دوباره آخر هفته و ابتدای هفته آینده سامانه بارشی دیگری از شمال غرب وارد کشور شود.

وی افزود: برای پایتخت نیز برای امشب و فردا شب احتمال بارندگی داریم. امروز دما در گرم ترین ساعات به حدود ۱۶ تا ۱۷ درجه می‌رسد.

کد خبر: ۱۳٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha