۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
پرهیز از خرج تراشی‌ با درآمدهای موهوم در بودجه ۱۴۰۱
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

پرهیز از خرج تراشی‌ با درآمدهای موهوم در بودجه ۱۴۰۱

عملکرد کمیسیون تلفیق نباید دارای مشکل باشد. متاسفانه در سال‌های گذشته به جای رفع ایرادات بودجه در مجلس بر ایرادات آن هم اضافه شد و به جای این که حجم منابع و مصارف محدود شود خرج تراشی شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات بودجه ۱۴۰۱ پرداخت گفت: درست نیست هزینه‌های دولت افزایش یابد تا دولت مجبور شود برای تامین مخارج خود از بانک مرکزی و مردم استقراض کند. دولت باید محدودیت اتکا به درآمدهای نفتی، مالیات و واگذاری سهام در شرکت‌ها را مدنظر داشته باشد.

جعفر قادری ادامه داد: لایحه بودجه مربوط به کل افراد جامعه است. وقتی دولت کمکی به افراد جامعه نمی‌کند نباید موجب افزایش هزینه‌های آنان شود. متاسفانه افزایش نرخ تورم و بی‌ثباتی اقتصادی باعث شده هیچ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی تمایلی به مشارکت نداشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: متاسفانه رشد قابل توجهی در هزینه‌های جاری دولت وجود دارد و در کنار آن سایر موارد مشابه، هزینه‌های دولت را بیشتر افزایش داده است.

قادری گفت: افزایش نرخ تسعیر ارز و فروش نفت در بودجه ۱۴۰۱ مد نظر قرار گرفته است ولی تمام این تمهیدات کسری بودجه ۱۳۷ هزار میلیارد تومانی را پوشش نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: دولت باید برای جذب سرمایه‌گذار غیر دولتی در طرح‌های آب، برق و راهسازی تلاش کند تا بتواند برای تامین مالی زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار گشایش ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت باید نااطمینانی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی را برطرف کند تا بخش‌های غیردولتی با خیالی آسوده به عرصه‌های مختلف تولیدی ورود پیدا کنند. دولت سهام ندارد اما طرح‌های انتفاعی خوبی دارد که می‌تواند با واگذاری آنها به بخش خصوصی و غیر دولتی آنها را منتفع کند.

این نماینده مجلس در پایان عنوان کرد: دولت باید برای جذب سرمایه‌گذار غیر دولتی تلاش کند تا برای تامین مالی زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار گشایش ایجاد شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha