۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
زیست‌بوم تخصصی تامین مالی زنجیره تولید بانک تجارت در خدمت صنعت پتروشیمی
مدیرعامل بانک تجارت عنوان کرد

زیست‌بوم تخصصی تامین مالی زنجیره تولید بانک تجارت در خدمت صنعت پتروشیمی

مدیرعامل بانک تجارت گفت: در خصوص تامین مالی، نگرش ما این است که نمی‌توان موردی و بخشی به قضایا نگریست و اگر بنا باشد ابزاری طراحی شود، باید به صورت فراگیر در اختیار تمامی مجموعه ها قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل این بانک سه شنبه سوم اسفند ماه در نشست تخصصی تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی کشور با بیان اینکه توسعه اقتصادی با توجه به حجم نقدینگی موجود امری بسیار بدیهی و ضروری است گفت: این حجم از نقدینگی امکان افزایش بیش از پیش تورم را خواهد شد و ضرورت دارد بر اساس ظرفیت‌های موجود توسعه صنایع مختلف با رویکردهای تهاجمی دنبال شود.

مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به ظرفیت های اصلی و واقعی صنایع مختلف کشور از جمله صنعت پتروشیمی وجود دارد افزود: حضور متخصصین و مهندسین داخلی کشور و رقم خوردن موفقیت‌های صنعت پتروشیمی موجب غرور ملی مردم ایران است و در این مسیر، نظام بانکی به گواه آمار نقش به‌سزایی ایفا کرده و امروز بانک‌تجارت و دیگر بانک ها در زمینه ارائه روش‌های مختلف تامین مالی از جمله گشایش اعتبارات اسنادی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده‌اند.

دکتر اخلاقی یادآورشد: بانک تجارت چه در بخش فنی و تخصصی و چه در حوزه مالی و همچنین در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فراتر از ظرفیت‌های مورد توافق آمادگی همکاری دارد و البته این بانک ظرفیت‌های جدیدی از جمله همکاری در تشکیل صندوق‌های خصوصی را برای فعالان این صنعت فراهم آورده است.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به اقدامات این بانک در در زمینه تامین مالی زنجیره تولید صنعت پتروشیمی اظهار داشت: بانک تجارت از طریق طراحی زیست‌بوم تخصصی تامین مالی زنجیره تولید برنامه‌های فوق‌العاده ای را برای سال آینده مد نظر دارد که از این طریق تمامی مباحث مربوط به ذینفع واحد در تامین مالی نقدینگی رفع خواهد شد و ضمن توسعه صنعت معظم پتروشیمی همزمان از ایجاد تورم نیز جلوگیری خواهد شد.

دکتر اخلاقی افزود: در خصوص تامین مالی، نگرش ما این است که نمی‌توان موردی و بخشی به قضایا نگریست و اگر بنا باشد ابزاری طراحی شود، باید به صورت فراگیر در اختیار تمامی مجموعه ها قرار گیرد. به همین منظور همکاران من در بانک تجارت در دو بخش پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و نفت تیم‌های تخصصی تدارک دیده‌اند که امیدواریم ظرفیت پیش بینی شده در سال آینده به دو برابر افزایش یابد.

نشست تخصصی تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی کشور در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی روز سه شنبه سوم اسفند ماه در سالن همایش های بین المللی خلیج فارس جزیره کیش برگزار شد.

امسال در سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی حدود ۳۲۱ شرکت توانمند دانش بنیان حضور دارند و ۲۸ پنل و نشست تخصصی برگزار خواهد.

کد خبر: ۱۳۶٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha