۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
قیمت کالاها با درج قیمت تولیدکننده در قزوین ۵تا۶۳ درصد کاهش یافت
رئیس سازمان صمت قزوین:

قیمت کالاها با درج قیمت تولیدکننده در قزوین ۵تا۶۳ درصد کاهش یافت

قزوین- رئیس سازمان صمت قزوین گفت: پس از اجرای قانون درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، در حال حاضر شاهد کاهش پنج تا۶۳ درصدی قیمت کالاهای مورد نیاز مردم هستیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین، عزیزالله افضلی با بیان اینکه دهه‌ها بود که قیمت مصرف کننده بر روی کالا درج می‌شد، اظهار کرد: از یک دهه قبل همزمان با پدیده فروشگاه‌های بزرگ، با افزایش قیمت‌ها رو به رو شدیم و در نهایت واحدهای تولیدی بر اساس شرایط فروشندگان عمده که بخش وسیعی از آنها همین فروشگاه‌های بزرگ بودند، به درج قیمت‌های غیرواقعی اقدام می‌کردند و کالای تولیدی به عنوان مثال با ۵۰درصد تخفیف عرضه می‌شد که در این حالت فروشگاه‌های بزرگ از واحدهای فروشنده خرد، بیشتر سود می‌کردند.

افضلی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها و مطالعات عمیقی از سوی وزارت صمت انجام شد و واحدهای تولیدی بر اساس قیمت تمام شده اقدام به درج قیمت بر روی کالاهای تولیدی مورد نیاز مردم می‌کردند، اما به دلیل نبود نظارت، شاهد افزایش قیمت‌های کاذب اقلام مورد نیاز مردم بودیم که تخفیف‌های درج شده هم غیرواقعی بودند و در نهایت شاهد یک نوع تقلب در گرانفروشی بودیم.

وی افزود: از بیست و هفتم آذر، تولیدکنندگان باید به جای درج قیمت مصرف کننده، قیمت کالای تولید شده به همراه ۹درصد ارزش افزوده را بر روی برخی کالاها درج کنند و پس از اجرای این طرح شاهد بودیم که در برخی از کالا از ۵تا۶۳ درصد قیمت‌ها کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر قیمت برای مصرف کننده واقعی شده و کاهش پیدا کرده و سود حاشیه دروغین بر روی کالاها، حذف شده است.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha