۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
کمیسیون تلفیق مجددا با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد

کمیسیون تلفیق مجددا با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون بر نظر قبلی خود درباره استمرار در پرداخت ارز ترجیحی باقی ماند و لذا بند الحاقی یک تبصره یک بودجه به همان شکل سابق در گزارش تلفیق باقی می‌ماند.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج‌الدینی در توضیح نشست امشب کمیسیون تلفیق برای بررسی موارد ارجاعی از صحن علنی درباره بودجه گفت: کمیسیون تلفیق تثبیت کرد منابع لازم برای تامین قیر رایگان به میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی وزارت نفت تامین شود.

وی افزود: همچنین در خصوص جاماندگان سهام عدالت تصویب شد به جاماندگان کمیته امداد و بهزیستی و سایر مردم سهام عدالت تعلق بگیرد.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباره موضوع ارز ترجیحی گفت: هیچ چیز جدیدی در کمیسیون تلفیق درباره ارز ترجیحی تثبیت نشد لذا کمیسیون همان گزارش قبلی خود را به صحن ارجاع می‌دهد مبنی بر این که دولت از جمله بانک مرکزی مجاز به تخفیف، فروش، تهاتر یا مبادله منابع ارزی حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازی و سایر منابع به غیر از نرخ سامانه معاملات الکترونیکی نیستند که اگر بخش هزینه‌ای این بند هم تصویب شود معادل ریالی ۹ میلیارد ریال مربوط به تبصره ۱۴ برای تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بر اساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص پیدا می‌کند.

میرتاج‌الدینی گفت: در تبصره ۱۴ هم مقرر شد ۲۴۸ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت برای پشتیبانی و اختصاص یارانه برای کالای اساسی دارو و خرید گندم داده شود این یعنی کمیسیون تلفیق همچنان بر نظر قبلی خود یعنی مخالفت با حذف ارز ترجیحی اصرار دارد.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      دورود به آنان نمایندگان که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفت می کنند ما با ارزه ۴۲۰۰ تومانی این وضع مان است وای وای اکر این برداشته شود البته این وزیران بخصوص جهاد کشاورزی دصمت آبروی این مملکت بردند تمام اجناس سر به فلک کشیدند
    • شاهین IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      ارز ترجیحی یک منبع رانت مهم برای نمایندگان است ،به هیچ عنوان حذف نخواهد شد