دولت ها برای تشویق سرمایه گذاری استارتاپی، مالیات را کاهش دهند
گفتگوی بازار با استاد دانشگاه کلرادو امریکا

دولت ها برای تشویق سرمایه گذاری استارتاپی، مالیات را کاهش دهند

«توماس دوئنینگ» معتقد است آموزش مداوم سرمایه گذاران برای کمک به آنها در تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد تخصیص سرمایه در زمینه سرمایه گذاری خطر پذیر مهم است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: با توجه به اینکه استارتاپ ها برای ادامه فعالیت شان و ارایه محصول نهایی به بازار به سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران نیاز دارد اما با این حال به گفته دکتر توماس دوئنینگ استاد دانشگاه کلرادو، برای تشویق سرمایه گذاری خطرپذیر و به طور کلی سرمایه گذاری استارتاپی، دولت ها باید بار مالیاتی و سایر هزینه های تحمیل شده را کاهش دهند.

در همین راستا خبرگزاری بازار گفتگویی با دکتر «توماس دوئنینگ» مدیر دپارتمان مدیریت؛ استاد مدیریت؛ مدیر مرکز کارآفرینی؛ کالج بازرگانی دانشگاه کلرادو امریکا انجام داده است.

* سرمایه گذاری خطر پذیر در کدام کشورها رواج بیشتری دارد؟ چرا؟
ایالات متحده بیشترین حجم سرمایه گذاری خطرپذیر را در جهان دارد. این تا حدی به این دلیل است که سرمایه گذاری خطرپذیر به عنوان یک صنعت در ایالات متحده با تأسیس شرکت تحقیق و توسعه آمریکا در سال ۱۹۴۶ آغاز شد.

از آن زمان، سرمایه گذاری خطرپذیر به یک صنعت چند میلیارد دلاری در ایالات، و سایر نقاط جهان متحده تبدیل شد. این فرصت‌ها را برای دارندگان نهادی بزرگ سرمایه، مانند شرکت‌های بیمه، صندوق‌های بازنشستگی، و دارایی خانوادگی، فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌های خود را متنوع کنند و در مواردی، بازده قابل‌توجهی از سرمایه سرمایه‌گذاری شده ایجاد کنند.

*چالش های سرمایه گذاری در استارتاپ ها چیست؟
همانطور که اکثر سرمایه گذاران پیشرفته می دانند، استارت آپ ها دارای نرخ بالایی از شکست هستند. بنابراین، چالش همه سرمایه‌گذاران یافتن فرصت‌هایی است که در آن بتوانند تطابق خوبی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ و صنعتی پیدا کنند که در آن رقابت کنند.

*دولت ها در این زمینه چه باید بکنند؟
برای تشویق سرمایه گذاری خطرپذیر و به طور کلی سرمایه گذاری استارتاپی، دولت ها باید بار مالیاتی و سایر هزینه های تحمیل شده توسط دولت ناشی از ریسک اقتصادی را کاهش دهند.

دولت همچنین می‌تواند با ایجاد انگیزه در ابتکارات آموزشی که به مردم کمک می‌کند تا بفهمند چگونه یک سرمایه‌گذاری استارت‌آپ را در نظر بگیرند، راه‌اندازی کنند، رشد کنند و از آن خارج شوند.

تحقیقات در مورد تأثیر اقتصادی استارت آپ ها در اقتصادهای منطقه ای و ملی واضح است. استارت‌آپ‌ها بیشتر مشاغل جدید را ایجاد می‌کنند، پایه‌ای برای ایجاد ثروت بین نسلی هستند و به تنوع بخشیدن به اقتصادها برای تضمین رقابت بلندمدت آنها در صحنه جهانی کمک می‌کنند.

*چه راه حلی برای تشویق سرمایه گذاران پیشنهاد می کنید؟
ایالات متحده دارای دو سازمان غیرانتفاعی عمده است که به سرمایه گذاران فرشته و سرمایه گذاری خطر پذیر اختصاص داده شده اند: انجمن سرمایه فرشته و انجمن سرمایه خطرپذیر. این سازمان ها برای آموزش مداوم سرمایه گذاران برای کمک به آنها در تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد تخصیص سرمایه مهم هستند.

رهبران اقتصادی منطقه باید از آموزش سرمایه‌گذاران استقبال و اطمینان حاصل کنند که سرعت و حجم سرمایه در منطقه آنها برای نیازهای رشد استارت‌آپ‌ها مناسب است، و در این زمینه کمک های لازم را انجام دهند.

کد خبر: ۱۳۶٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha