۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
جان دوباره اقامتگاه های بومگردی در گرو همراهی بانک ها
معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

جان دوباره اقامتگاه های بومگردی در گرو همراهی بانک ها

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بانک ها همراهی کنند، اقامتگاه های بومگردی استان، جان دوباره ای می گیرند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب در جلسه بررسی مشکلات اقامتگاه های بومگردی استان، از نقش اقامتگاه ها در توسعه گردشگری در خراسان جنوبی گفت.

وی ادامه داد: امروزه گردشگری، یکی از امیدبخش ترین فعالیت ها و از پیشران های مهم در توسعه است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نقش صنعت گردشگری به عنوان بزرگترین صنعت خدماتی دنیا در تولید ناخالص ملی، جذب نیروی کار، اشتغال و درآمدزایی بسیار قابل تأمل است.

عباس زاده اظهار داشت: ظرفیت های خراسان جنوبی در جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی و نیز تنوع اقلیمی کم نظیری که دارد، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر می باشد.

وی متذکر شد: توجه به صنعت گردشگری نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تأمین زیرساخت های لازم در راستای جذب گرشگر و رونق صنعت گردشگری، اقامتگاه های بومگردی را یکی از مهمترین زیرساخت ها در این زمینه عنوان نمود و گفت: اقامتگاه های بومگردی از طریق توسعه گردشگری ارزان قیمت و ایجاد اشتغال در روستاها ، در معرفی میراث تاریخی و طبیعی هر منطقه نقشی بسزا دارند.

عباس زاده تأکید کرد: اشاعه فرهنگ، آداب، رسوم و سنت های هر منطقه از مهمترین پیامدهای حضور اقامتگاه بومگردی در هر روستا به ویژه روستاهای هدف گردشگری می باشد.

وی با تأکید بر اهمیت حضور اقامتگاه های بومگردی در روستاهای منحصربفرد خراسان جنوبی، تصریح نمود: هر فرد با سرمایه اندکی که دارد، می تواند نسبت به راه اندازی یک اقامتگاه بومگردی و در حقیقت یک بنگاه اقتصادی اقدام کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: شرایط کرونایی طی دو سال اخیر، صنعت گردشگری را تحت الشعاع قرار داده و سرمایه گذاران حوزه هتل ها، مهمان پذیرها و اقامتگاه های بومگردی را به شدت متأثر ساخته است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: بنا به پیش بینی هایی که می شود، نوروز پیش رو با افزایش تعداد سفرها روبرو خواهیم بود لذا این وظیفه ماست که کمک کنیم تا اقامتگاه ها جان دوباره بگیرند و بتوانند شرایط را برای استقبال از گردشگران و مسافران فراهم نمایند.

وی با اشاره به مشکلات اقامتگاه ها در زمینه بازپرداخت تسهیلات خود به بانک ها، اظهار داشت: مطالبه اغلب مدیران اقامتگاه های استان، امهال و تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات است که می طلبد بانک های عامل در این زمینه همراهی لازم را داشته باشند.

به گفته وی؛ تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات با نرخ زمان پرداخت (۴-۶ درصد)، پرداخت تسهیلات معوق در پایان دوره، ارائه تمهیدات لازم درخصوص کمک به اقامتگاه های بومگردی از مطالبات این حوزه می باشد.

شایان ذکر است؛ قول مساعد بانک ها مبنی بر تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات با نرخ ۴-۶ درصد و اضافه شدن تسهیلات معوق به پایان دوره اتمام اقساط و نیز مکاتبه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص مساعدت با سرمایه گذاران این حوره از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha