اظهارات برخی از نمایندگان درباره کمیسیون مشترک فضای مجازی دیکتاتوری است
نماینده مردم تهران در مجلس:

اظهارات برخی از نمایندگان درباره کمیسیون مشترک فضای مجازی دیکتاتوری است

تقی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی توضیحاتی را درخصوص برگزاری جلسات کمیسیون متبوعش ارائه کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رضا تقی پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس گفت: متاسفانه برخی از همکاران نسبت به وظایف و حد و حدود خودشان آشنا نیستند، زیرا از بدو تشکیل کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران که ۵ ماه از شروع به کار آن گذشته، با کارشکنی های مختلف روبرو هستیم و نمی گذارند جلسات این کمیسیون تشکیل شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم اظهار کرد: به عنوان مثال در هفته های گذشته که بحث بودجه مطرح نبود، جلسات کمیسیون را با نیامدنشان و غیبت هایشان تعطیل کردند، از این رو درخواست می شود اجازه ندهید حرف های خلاف آیین نامه در صحبت های نمایندگان طرح شود؛ باید پاسخ داده شود در کدام بخش از آیین نامه مطرح شده که در این زمان نباید جلسات کمیسیون ها تشکیل شود.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته برخی کمیسیون ها از جمله فرهنگی، کشاورزی و... جلساتی برگزار و امور تخصصی خود را پیگیری کردند. چرا برخی از همکاران فتوا صادر می کنند، لذا رئیس جلسه باید تذکر دهد که افراد آیین نامه داخلی را کنار نگذارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: چنین موضوعی دیکتاتوری مدرن است، به عبارتی یک نفر تصمیم می گیرد یک کمیسیون را تعطیل کند، لذا باید همه ما حرمت مجلس را حفظ کنیم و با توجه به شأن نمایندگی نباید مطالبی را طرح کنیم که با مفاد آیین نامه مخالفت است. امروز طرح برخی از مطالب موجب درست شدن خوراک برای رادیوهای بیگانه است، لذا باید جلوی چنین سخنانی گرفته شود.

تقی پور ادامه داد: اینکه مجلس را به توپ ببندید، نتیجه نخواهید گرفت، زیرا قبلی ها که این کار را کردند، نتیجه نگرفتند، ما کار و وظیفه خود را پیگیری خواهیم کرد، ولو با اقداماتی که برخی انجام می دهند. در جلسات باید به مردم توضیح داده شود و این جلسات به صورت آنلاین پخش زنده می شود، چرا برخی از افراد ناراحتند که قرار است پیشرفت امور و تصمیمات اطلاع رسانی شود!؟ از اینکه ترس از توضیح دادن به مردم را دارید و نتوانستید با عدم حضور در جلسات، کمیسیون را تعطیل کنید، متاسف هستم.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha