۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
۲۰۵ واحد رسته قنادی و شیرینی پزی در همدان فعال است
رئیس اتحادیه قنادان همدان:

۲۰۵ واحد رسته قنادی و شیرینی پزی در همدان فعال است

همدان - رئیس اتحادیه قنادان همدان بابیان اینکه ۲۰۵ واحد رسته قنادی و شیرینی پزی در همدان فعال است، گفت: هزینه مواد اولیه تولید انواع شیرینی نسبت به سال گذشته چند برابر شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان همدان، محمد ارغوان افزود: به منظور حمایت از مصرف کننده و ایجاد رونق در بازار شب عید و به رغم افزایش قیمت مواد اولیه، هیچ تغییر و افزایشی در قیمت عرضه شیرینی تا ماه مبارک رمضان در سطح استان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته به خاطر شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا بازار قنادی‌ها رونق گذشته را ندارد، عنوان کرد: امیدواریم بازار روزهای پایانی امسال پررونق تر از سال‌های قبل باشد.

رئیس اتحادیه قنادان همدان با تاکید بر اینکه قیمت هر کیلوگرم شیرینی بر اساس نرخ‌نامه‌ ابلاغی اعمال می‌شود، گفت: میانگین نرخ عرضه هر کیلوگرم شیرینی خشک در استان ۳۷ هزار تومان است.

ارغوان با اشاره به اینکه قیمت شیرینی در قنادی‌های درجه یک و دو متفاوت است، اظهار داشت: بعضی واحدها از روغن حیوانی یا مواد مرغوب‌تری برای پخت شیرینی استفاده می‌کنند که بدون شک هزینه آن بر قیمت اصلی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه نرخ‌گذاری شیرینی نخودی برعهده واحدهای صنفی است، عنوان کرد: قیمت این نوع شیرینی با توجه به هزینه‌ای که دارد تعیین می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان همدان با تاکید بر اینکه هزینه مواد اولیه تولید انواع شیرینی نسبت به سال گذشته چند برابر شده است، گفت: به صورت مقطعی با کمبود برخی مواد مانند روغن یا شکر مواجه می‌شویم.

ارغوان با بیان اینکه ۲۰۵ واحد رسته قنادی و شیرینی پزی در همدان فعال است، تصریح کرد: مردم باید برای تهیه شیرینی شب عید از قنادی های معتبر و دارای پروانه خرید کنند.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha