۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
جلسه کمیسیون مشترک فضای مجازی باید پس از تصویب لایحه بودجه برگزار شود
عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی:

جلسه کمیسیون مشترک فضای مجازی باید پس از تصویب لایحه بودجه برگزار شود

در زمان بررسی لایحه بودجه هیچ موضوع دیگری نباید در دستور کار صحن علنی قرار گیرد و کمیسیون ها نیز مجوز برگزاری جلسه ندارند، لذا نشست کمیسیون مشترک باید به پس از تصویب لایحه بودجه موکول شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا نوری قرلجه در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تذکری آیین نامه ای با استناد به ماده ۱۸۳ آیین نامه داخلی مجلس که درخصوص موضوع اداره جلسات در زمان بررسی لایحه بودجه است، گفت: در این ماده تاکید شده در زمان بررسی بودجه، همه طرح ها و لوایح متوقف شده و نمی توانند در دستور کار قرار گیرند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم تصریح کرد: مستحضرید که طرحی با عنوان طرح صیانت در قالب اصل ۸۵ به کمیسیون مشترک ارجاع شده و در واقع بررسی طرح ها در کمیسیون های مشترک به مانند صحن مجلس خواهد بود، لذا نباید طبق آیین نامه اجازه بررسی آن صادر شود.

عضو کمیسیون مشترک فضای مجازی ادامه داد: از روز گذشته پیامک هایی برای ما ارسال و سفارش شده که در جلسه ۴۵ دقیقه ای امروز برای تصمیم گیری در رابطه با موضوعی چنین مهم آن هم در زمان بررسی لایحه بودجه شرکت کنیم، در حالی که در چنین مقطعی تمام حواس ما به بررسی لایحه بودجه معطوف است و نمی توانیم در عرض ۴۵ دقیقه در رابطه با طرحی چنین مهم تصمیم گیری کنیم.

نوری تاکید کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس جلسات کمیسیون های مجلس نیز نباید برگزار شود و موضوعی چنین مهم در شرایطی که هنوز گزارش مرکز پژوهش های مجلس مطالعه نشده است نباید مطرح شود، لذا خواهش من این است طبق آیین نامه داخلی مجلس بررسی طرح صیانت به بعد از تصویب لایحه بودجه موکول شود.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: این موضوع در دستور صحن قرار نگرفته است، بلکه دعوتی از جانب یکی از عزیزان انجام شده که این تذکر معطوف به آن است.

کد خبر: ۱۳۶٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha