۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
 طرح «جهش تولید مسکن» باید پاسخگوی نیاز مردم باشد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

طرح «جهش تولید مسکن» باید پاسخگوی نیاز مردم باشد

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ابراز امیدواری کرد اجرای طرح جهش تولید مسکن طی دو سه سال نخست به ساخت دو میلیون واحد برآورد شده منتج گردد.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری در خصوص آخرین اخبار کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در رابطه با تصویب بودجه ۱۴۰۱، در خدمت کمیسیون تلفیق هستیم و مباحث عمرانی را بررسی می کنیم.

وی با اشاره به لایحه بودجه که سمت و سوی فعالین این کمیسیون را نیز به سمت مباحث فنی و عمرانی برده است، خاطرنشان کرد: بودجه باید در راستای خدمت رسانی به مردم باشد و کمترین معضلات اقتصادی را ایجاد کند.

ایری ابراز امیدواری کرد سمت و سو و جهت گیری های بودجه به گونه ای باشد که مردم منافع اصلی را ببرند و خاطرنشان کرد: از دیگر مباحث در کمیسیون عمران، می توان به طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد که یکی از مطالبات اصلی مردم است.

وی با اشاره به پیگیری های مجلس برای متعادل سازی قیمت مصالح ساختمانی گفت: در کمیسیون نیز مباحث تخصصی مربوطه در حال پیگیری است و اگر مشکلی پیش آید، با تعامل نزدیک با دولت حل و فصل خواهد شد.

ایری ادامه داد: بر اساس طرح جهش تولید مسکن، پروژه ساخت و ساز مسکن طی دو سال آینده به ۲ میلیون واحد مسکونی منتج می گردد و در این راستا با توجه به این که یکی از مباحث جهش تولید مسکن، ساختارهای قانونی است، لذا صندوقی برای تامین مالی در نظر گرفته شد.

وی همچنین از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: دهک های ۴ به بالا، درصد سودی که می پردازند را از محل همین صندوق دریافت می کنند.

ایری ابراز امیدواری کرد در دوسه سال نخست، طرح مذکور پاسخگوی تامین مسکنِ تعیین شده و موردِ نیازِ مردم بر اساسِ قانون باشد.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha