ارزش متاورس تا سال ۲۰۲۴ به  ۸۰۰ میلیارد دلار می رسد
گفتگوی بازار با یک فعال رمزارز

ارزش متاورس تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰۰ میلیارد دلار می رسد

هیمدری سها، یک معامله گر فعال ارزهای دیجیتال معتقد است ارزش متاورس تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰۰ میلیارد دلار می رسد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: با وجودی که از متاورس به عنوان یک پدیده نوپای دنیای فناوری یاد میشود؛ اما به گفته هیمدری سها یک فعال حوزه رمزارز و متاورس انتظار میرود ارزش این دنیای فناوری تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد. در همین راستا خبرگزاری بازار گفتگویی با هیمدری سها انجام داده که در ادامه آمده است.

هیمدری سها ، یک معامله گر فعال ارزهای دیجیتال و یک سرمایه گذار فعال در پروژه های فناوری بلاک چین است. او از سال ۲۰۱۷ در حوزه دارایی دیجیتال فعال بوده و چندین سمت به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، دستیار ویرایشگر، مدیر محتوا، روزنامه نگار ارزهای دیجیتال در رسانه های خبری معتبر مانند NewsBTC، Bitcoinist و CryptoPotato داشته است. او همچنین دارای سابقه بازاریابی، طراحی محصول و مهندسی مکانیک را هم دارد و قبل از ورود به حوزه کریپتو با شرکت های چندملیتی مانند GE Healthcare، Volvo Trucks و Polycom کار کرده است.

*آینده فناوری متاورس را چگونه می بینید؟
تصور کنید که بتوانید به دنیای سه بعدی مانند وستروس یا هاگوارتز یا Middle-Earth قدم بزنید و آن را مانند دنیای واقعی تجربه کنید که در آن می توانید با طرفداران دیگر معاشرت کنید و کلکسیون های انحصاری مانند شمشیر و عصای جادویی بخرید. اکنون، این تنها یکی از کاربردهای متاورس است.

متاورس - یک دنیای دیجیتال سه بعدی، غوطه ور و پایدار است که انسان های واقعی را از طریق هویت دیجیتال خود با یکدیگر و محیط اطراف خود در تعامل خواهد داشت. برندها در حال توسعه دنیای مجازی هستند که در آن مصرف کنندگان قبل از خرید محصولات خود را امتحان می کنند. دانشجویان پزشکی برای تمرین بر روی موجودات مجازی با جزئیات شبیه به واقعیت دنیای کنونی، عمل جراحی می کنند. جاستین بیبر یکی از هنرمندان بسیاری است که امسال یک کنسرت مجازی زنده در متاورس ارائه می دهد!

پیش‌بینی می‌شود که متاورس با استفاده از فناوری‌های بلاک چین، واقعیت افزوده و مجازی AR، VR، و رابط مغز و رایانه (BCI) فراتر از بازی‌های آنلاین باشد و تا سال ۲۰۲۴ به یک فضایی به ارزش ۸۰۰ میلیارد دلار تبدیل شود.

*کدام کشورها در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کرده اند؟ آیا آنها در این زمینه رهبر هستند؟
برخلاف ظهور ارزهای رمزپایه که استارت‌آپ‌های راه‌اندازی شده یا با بودجه مالی ایجاد کردند، بزرگان فناوری، از جمله فیس‌بوک (اکنون متا)، مایکروسافت و اپل، به توسعه متاورس دامن می‌زنند. به ناچار کشورهایی که این شرکت‌ها دارای سنگر هستند، مانند ایالات متحده، از این موج جدید انقلاب تکنولوژیک سود خواهند برد.

کره جنوبی ۲۰۰ میلیارد دلار به بازار متاورس و هوش مصنوعی (AI) تزریق خواهد کرد. ۴۰ هزار متخصص و بیش از ۲۰۰ شرکت را پرورش خواهد داد تا جایگاهی برای خود در این بازار آینده ایجاد کند.

کشور جزیره ای باربادوس نیز با اعلام توسعه یک سفارت دیجیتال با همکاری دیسنترالند به انقلاب متاورس پیوسته است. در چین، ارائه‌دهنده جستجوی پیشرو این کشور، Baidu در حال حاضر یک متاورس خودساخته به نام XiRang را ارائه می‌کند که به ۱۰۰ هزار کاربر اجازه می‌دهد به صورت دیجیتالی تعامل داشته باشند و همزمان از مکان‌های مجازی بازدید کنند.

*متاورس چه تأثیری بر اقتصاد دیجیتال دارد؟
ظهور متاورس با ظهور یک اقتصاد دیجیتال با اشکال جدیدی از ارزش است که قبلا وجود نداشتند. ما قبلاً شاهد بودیم که هنر دیجیتال به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به میلیون‌ها دلار فروخته می‌شود. با توسعه متاورس، هر جزء که آن را تشکیل می دهد، دارایی دیجیتال بالقوه با ارزش خواهد بود.

به عنوان مثال، در یک مرکز خرید مجازی، املاک و مستغلات دیجیتال دارایی خواهد بود که شرکت‌ها می‌توانند برای راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی خود در مناقصه شرکت کنند. آواتارهای دیجیتالی مصرف کنندگان محصولاتی را از مجموعه های منحصر به فرد نسخه محدود خریداری می کنند. هر محصول یک NFT خواهد بود که با ارز دیجیتال پرداخت می شود و تراکنش به صورت تغییرناپذیر در بلاک چین ثبت می شود. گوچی، لویی ویتون، زارا، نایک و چندین برند مد دیگر در حال حاضر در دنیای متاورس فعال شده اند! این پدیده را برای همه برندها در تمام صنایع در جهان تصور کنید - اقتصاد دیجیتال مبتنی بر متاورس به ارزش تریلیون ها دلار خواهد بود.

*چه تاثیری بر سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال دارد؟
یکی از انتقادات اصلی که ارز دیجیتال برای مدت طولانی با آن مواجه بود، ناکارآمدی آن به عنوان یک ارز بود. درصد بسیار کمی از فروشندگان در جهان پرداخت‌های ارز دیجیتال را پذیرفتند و آن‌ها نیز عمدتاً به بیت‌کوین محدود می‌شدند. بنابراین، پذیرش کریپتوکارنسی علیرغم وعده تراکنش‌های ایمن، تغییرناپذیر و غیرمتمرکز، نمی‌تواند شتاب بیشتری بگیرد.

اکنون، با ظهور متاورس، این مساله در حال تغییر است. در متاورس، ارز رمزنگاری شده «ارز» است که کاربران با آن NFT از هر نوعی را خریداری می کنند. به عنوان مثال، در دیسنترالند، کاربران می توانند NFT های املاک دیجیتال، کالاها و خدمات را با استفاده از رمز بومی پلتفرم، سکه MANA خریداری کنند. علاوه بر این، آنها می توانند دنیای مجازی کوچک خود را با دارایی های دیجیتال بسازند و این فضاها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند تا با یکدیگر تعامل داشته باشند، سایر دارایی های دیجیتال را ایجاد کنند یا محصولات خود را برای آنها تبلیغ کنند. بنابراین، توسعه متاورس همراه با پذیرش ارزهای دیجیتال است که به رشد تصاعدی در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال منجر می شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha