۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱
خالی ماندن سفره مردم به دلیل عدم حمایت دولت از کشاورز
کشاورز گلستانی تاکید کرد

خالی ماندن سفره مردم به دلیل عدم حمایت دولت از کشاورز

گرگان- مقصودلو، کشاورز گلستانی گفت: دولت باید کاری کند که هزینه های تولید محصولات کشاورزی کاهش پیدا کند و عدم حمایت از این قشر باعث خالی ماندن سفره مردم شده است.

محمدرضا مقصودلو در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امنیت غذایی برای همه کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است اما این مسئله زمانی محقق خواهد شد که ما بتوانیم از تولیدکننده حمایت کنیم.

این کشاورز گلستانی با اشاره به اینکه کشاورز گلستانی انقدر ضعیف و کم درآمد است که نمی تواند به ارتقا و بالا بردن کیفیت محصولات خود فکر کند، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا برای داشتن یک بنای زیبا و مستحکم به نام اقتصاد، اشتغال توسعه پایدار هیچ راهی نداریم بجز اینکه نگاهمان به تولید باشد.

وی افزود: اگر به دنبال حمایت از مصرف کننده هستید باید کاری کنید تا هزینه های تولید کشاورزی کم شود.

کشاورز گلستانی با اشاره به کشت سیب زمینی و خسارت های ناشی از این کشت در چند سال اخیر گفت: استان گلستان ظرفیت کشت سیب زمینی بیش از سه هزار هکتار وجود ندارد اما از آنجایی که کشت جایگزین دیگری وجود ندارد هر ساله بیشتر از نیاز بازار کشت سیب زمینی در استان انجام می شود.

مقصودلو افزود: امیدواریم با افزایش قیمت گندم و نزدیک شدن این محصول به قیمت واقعی خودش در سال های آینده شاهد کاهش کشت سیب زمینی در گلستان باشیم.

وی با بیان اینکه در تولید محصولات کشاورزی ۷۵ درصد وابسته به عوامل بیرونی و شرایط است، یادآور شد: تنها ۲۵ درصد کشت به دست کشاورز است که چه اقدامی انجام دهد که تولید بهتری داشته باشد.

مقصودلو ادامه داد: سال گذشته بیش از دو ماه گلستان گرمای هوای بی سابقه را تجربه کرد که این به همه محصولات کشاورزی ضرر زیادی وارد کرد اما متاسفانه دولت هیچ گونه حمایتی از این قشر نداشته است.

وی افزود: عواملی زیادی بر روی کشاورز فشار می آورد و مدیران باید تسهیل کننده امور باشند نه اینکه با تصمیمات غیر کارشناسی فشار چند برابری به کشاورز وارد کنند.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha