۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
مشترکان پرمصرف گاز کجا زندگی می‌کنند؟

مشترکان پرمصرف گاز کجا زندگی می‌کنند؟

تعرفه گاز مشترکین پرمصرف ۵ برابر شد، ولی مصرف گاز بخش خانگی با وجود افزایش دما، باز هم افزایش یافت، افزایشی که باز هم گفته می‌شود تقصیر پرمصرف‌هاست.

به گزارش بازار، تعرفه گاز مشترکین پرمصرف ۵ برابر شد، ولی مصرف گاز بخش خانگی با وجود افزایش دما، باز هم افزایش یافت، افزایشی که باز هم گفته می‌شود تقصیر پرمصرف‌هاست، مشترکانی که کمتر از ۴ درصد مردم هستند و همچنان گاز را یارانه‌ای می‌گیرند.

به سراغ مردم آمدیم و از آن‌ها پرسیدیم که به نظر شما مشترکان پرمصرف، عمدتا از کدوم اقشار جامعه هستند؟

در جواب این سوال مردم نظرهایی متفاوت داشتند عده‌ای ابر این باور بودند که اقشار پردرآمد مشترکان پر مصرف هستند و عده‌ای هم بر این باور بودند که مشترکان کم مصرف اغلب از قشرهای پایین جامعه هستند.

سراغ بررسی فهرست مشترکان پرمصرف گاز در استان تهران رفتیم. این آمارها نشان می‌دهد که بخش اعظم این مشترکان ساکن مناطق ۱ تا ۶ شهر تهران و شهرهای ییلاقی استان مانند لواسان، دماوند و فشم بودند.

براساس این لیست، به سراغ برخی از این خانه‌ها رفتیم، مثلا ساختمانی در منطقه زعفرانیه و از نزدیک خانه‌های این مشترکان پرمصرف را به تصویر کشیدیم.

سید جلال نورموسوی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره این موضوع می‌گوید: برای مشترکان پر مصرف دو معیار وجود دارد یکی اینکه این مشترکان دارای خانه‌هایی با متراژ بزرگ هستند و یا در منازل خود مصارف غیر ضروری دارند مثل گرم کردن استخرها، جکوزی، ایجاد شومینه در فضای باز را مصرف می‌کنند.

با وجود اطلاع مسئولان دولتی از وضعیت مشترکان پرمصرف گاز، همچنان خبری از اجرای حکم بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه امسال مبنی بر قطع یارانه گاز پرمصرف‌ها نیست و هزاراران میلیارد تومان از جیب عموم مردم به جیب این مشترکان واریز می‌شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha